Skrevet av Emne: 2-splitt basert på basisøvelser og egenvekt  (Lest 1578 ganger)

Utlogget heka hakle

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

2-splitt basert på basisøvelser og egenvekt
« : 15. april 2013, 20:06 »
Hei!

Er relativt ny når det kommer til styrketrening og har tidligere bare trent en og en muskelgruppe, med et stort antall isoleringsøvelser, frem til nå. Synes det blir slitsomt med et stort antall øvelser og synes egentlig de såkalte basisøvelsene er de artigste. Har samtidig forstått det slik at et fullkroppsprogram/2-splitt er å anbefale for en som ikke har trent så mye før? Det er noen øvelser jeg liker bedre enn andre, som jeg også har opparbeidet meg helt kurant teknikk i, som jeg har laget et treningsprogram av. Kjører pyramide i alle øvelsene. Tenkte noe slik, der jeg trener 3-4 ganger og tar A/B annenhver gang:

A:

Benkpress 4x8
Markløft 4x8
Scottcurl 4x10
Triceps pushdown 4x10
Dips med mellombredt grep - tar 4 sett med så mange reps jeg greier (ikke mange), deretter eksentrisk

B:

Knebøy 4x8
Militærpress 4x8
Mage 4x10
Chins - samme opplegg som med dips
Tåhev 4x10


Hvordan ser dette ut? Noen muskelgrupper glemt? Blir det for mange repetisjoner? Har brukt å kjøre meg helt ut, til jeg ikke klarer mer, men har hørt det ikke er noen vits hvis jeg er nybegynner?

Er det greit å ha litt intervaltrening i samme økt som styrkeøvelsene?

Håper på svar!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!