Skrevet av Emne: Hjelp, hva har skjedd med venstrebeinet mitt?  (Lest 1605 ganger)

Utlogget sisi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hjelp, hva har skjedd med venstrebeinet mitt?
« : 23. april 2013, 07:39 »
Da jeg var ute å løpte for en ukes tid siden ble jeg veldig stiv foran på leggen i venstrebeinet etter jeg kom hjem og kroppen ble kald. Dette ga seg etter en dag eller to, men når jeg gikk for en ny løpetur så kjente jeg den kom litt tilbake. Jeg følte jeg klarte å løpe den av på en måte, og fikk fullført treningen helt fint. Men så skjedde det, da jeg skulle på løpetur etter dette igjen at venstrebeinet stivnet helt med en gang jeg begynte å løpe, og jeg hadde ikke sjangs til å løpe noe som helst.

Nå når jeg våknet fra gårsdagen, hvor det stivnet helt, så har jeg konstant vondt forran på leggen, og jeg må halte for å klare å gå. Ved å klemme på leggen kjenner jeg at smerten kommer igjen når jeg klemmer på muskelen forran på leggen, rett ved beinet. Jeg merker også samme smerte når jeg strekker lysken på venstre side. Vanskelig å kjenne om smerten ligger i muskelen eller i noe sener, men kanskje muskelen..?

Vet noen hva dette kan være, og om det er noe alvorlig? Kan det være en god gammaldags strekk(vet ikke om jeg har hatt det før, derfor vanskelig for meg å si at det er det)? Eller overbelastning(jogget ca 1mil annenhver dag de siste ukene)? Eller kan det være at skoene mine er for dårlig for asfaltløping?

Prøver å holde meg i ro en dag eller to nå for å se om det går over, men må si jeg ble litt nervøs i dag tidlig da jeg må halte meg fra soverommet til kjøkkenet :-(


Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Sv: Hjelp, hva har skjedd med venstrebeinet mitt?
« #1 : 23. april 2013, 08:05 »
Høres ut som beinhinnebetennelse. Har du nettopp begynt å løpe? Hvis du har begynt å jogge 1 mil med en gang kan det nok fort ha dannet seg noe betent vev, ja.
Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Utlogget sisi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Hjelp, hva har skjedd med venstrebeinet mitt?
« #2 : 23. april 2013, 11:14 »
Høres ut som beinhinnebetennelse. Har du nettopp begynt å løpe? Hvis du har begynt å jogge 1 mil med en gang kan det nok fort ha dannet seg noe betent vev, ja.

Leste meg litt rundt om beinhinnebetennelse nå og det høres veldig ut som det er det ja... Kjente spesielt igjen det med at det er verst i nedoverbakker og hard underlag(jeg løper nesten bare på asfalt).

Nei, har løpt i ca. tre måneder nå, gradvis øket opp til 1 mil, men kjenner det rimelig heftig i beina etter 1 mil.

Men da er det vel bare å ta en liten pause fra løpingen hvertfall? Og se om jeg får kjøpt meg noen sko med bedre demping for hardt underlag kanskje. Etter som jeg har lest så trenger jeg ikke få noen profesjonelle til å se på det..?

Utlogget peinar93

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 38
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 38

Sv: Hjelp, hva har skjedd med venstrebeinet mitt?
« #3 : 23. april 2013, 12:08 »
Ta deg en pause med løpinga og kjøp deg noen skikkelige sko, ja. Husk å bruke gode sko hele tiden nå i begynnelsen, ikke bare når du skal trene. Det er ikke vits å få noen profesjonelle til å se på det nå i første omgang nei, men blir du ikke kvitt det bør du nok ta kontakt med noen profesjonelle Smiley

Når du begynner å løpe igjen kan det være en fordel å begynne å løpe i skogen hvis du har det i nærheten, det hjalp meg veldig mye etter jeg hadde hatt beinhinnebetennelse. I tillegg er det bedre for knær, hofter, mage, rygg, og ikke minst så er det veldig bra for å styrke opp anklene  Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!