Skrevet av Emne: Gutt 17  (Lest 1736 ganger)

Utlogget Pelikan123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Gutt 17
« : 24. april 2013, 22:45 »
Hei!
Jeg er en gutt på 17 år. Veier 62 og er 180cm. Jeg har trent styrke siden jeg fylte 16. Jeg har egentlig alltid vært litt spinkel og tynn, og jeg har slitt litt med spising da jeg var mindre. Nå spiser jeg like mye som en vanlig ungdom på min alder vil jeg si, og kanskje litt mer Tongue. Som sagt har jeg nå trent i ca 2 år, og jeg må si at til å være to år, har jeg ikke blitt så mye større. Jeg trener alt fra 1 - 5 ganger i uken, kommer an på skole, jobb osv. Trener slik at jeg akkurat klarer 6-10 reps hver øvelse og tar noe rundt 3 set. Trener alle muskelgrupper. Det jeg egentlig lurer på er:
Hvorfor bygger jeg muskler så utrolig sakte?
Hva kan jeg gjøre for å bli større?
Hva er det jeg mulig gjør feil? Huh
 what

Utlogget johnnyzyzzbrah

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Gutt 17
« #1 : 24. april 2013, 23:13 »
Jeg er 17 selv nå! Og veide 70 kg i august i fjor, veier nå 85 kg.. Og er 189 høy!
Det jeg gjorde som jeg merka framgang mest på var rett og slett spise mye mer mer! Brukt i perioder forskjellige gainere som mutant mass og big mass! TA 2-3 om dagen , tar fort på noen kilo i måneden da!
Når det kommer til trening, trener jeg nå hver muskelgruppe 2 ganger i uka! første gangen med flere reps( 10-12)for volum..og andre for styrke (5 rep).. Merket en del framgang på dette.
Enkelt og greit spis jevnt og mye, spesielt etter treningsøkten og tren hardt Smiley jeg har ikke mye erfaring men hvertfall det jeg tenker Smiley)

Utlogget Jornoves

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7

Sv: Gutt 17
« #2 : 29. april 2013, 17:52 »
Ut ifra hvordan du har trent,(set, reps) vil jeg tro du har opparbeidet en del styrke?
Hvertfall, vis du vil øke muskelvolumet ditt, anbefaler jeg deg å gå opp noe i reps og sett:
10-15 reps og 5 sett per øvelse.

Kan ikke si noe om hvordan du trener riktig eller galt iforhold til restitusjon siden du ikke oppgir noe informasjon om hvordan du trener.
Men uansett, om du vil ha resultater så må du gi musklene tid til å restituere seg, altså bygge seg helt opp før du bryter de ned igjen. Måten man setter opp programmet, varierer veldig fra person til person.. og selvfølgelig når du har tid til å trene iforhold til skole, jobb, etc. For å gjøre det enklest mulig, trenger du ikke ha en dag til en/flere spesielle muskelgrupper om det ikke passer sånn.
Sett opp et program der du har faste programmer til de forskjellige muskelgruppene. For. eks: dag1 Bryst, triceps, fremre og side skulder. dag 2: bein, mage. dag3: biceps, rygg, nakke og bakre skulder.
Kjør gjennom programmet før du starter på nytt, uavhengig av tiden mellom treningsdagene.


Problemet til de fleste er at de ikke spiser nok, for uregelmessig og feil mat. Kansje dette er problemet ditt, selv om du sier du spiser nok, så spiser du neppe bra nok mat, eller så spiser du rett og slett ikke nok for å gå opp i vekt. For at du skal bygge muskler må du ligge i konstant kalorioverskudd, gjør du ikke det, kan du ikke renge med å gå opp i vekt/bygge muskler.

Om du ikke tar omega 3, så start med det.

Håper dette hjalp, lykke til videre!

Alder: 18(1995)
Vekt: 83 kg
Høyde: 180 cm

Utlogget chrissernh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Gutt 17
« #3 : 30. april 2013, 17:32 »
Jeg er også 17 år! Har trent litt variert i et halvt år, til jeg i ca februar gikk skikkelig inn for trening. Nå spiser jeg også skikkelig og ingenting usunt! Jeg veide 74-75 i begynnelsen av månden, nå veier jeg 77 Smiley har gått ned i fett% og opp i muskler, ut ifra det jeg ser. Jeg har hørt at det ikke er så superdupert med brødmat og lignende, så jeg har nesten sluttet med dette. Spis heller noe kjøtt eller havregrøt Smiley Spis sunt og proteinrikt så kommer du langt! Jeg drikker også en porsjon Whey-80 etter trening. I tilegg til Beta-alanine, BCAA, L-carnitine, L-citrulline og kreatin monohydrat før trening. Og som Jostrainhard sier så er det bra med omega-3. Udos choice er et godt valgt Smiley
16 år, 75 kg, 187 cm

Utlogget riskaker

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Gutt 17
« #4 : 01. mai 2013, 19:06 »
Jeg er også 17 år! Har trent litt variert i et halvt år, til jeg i ca februar gikk skikkelig inn for trening. Nå spiser jeg også skikkelig og ingenting usunt! Jeg veide 74-75 i begynnelsen av månden, nå veier jeg 77 Smiley har gått ned i fett% og opp i muskler, ut ifra det jeg ser. Jeg har hørt at det ikke er så superdupert med brødmat og lignende, så jeg har nesten sluttet med dette. Spis heller noe kjøtt eller havregrøt Smiley Spis sunt og proteinrikt så kommer du langt! Jeg drikker også en porsjon Whey-80 etter trening. I tilegg til Beta-alanine, BCAA, L-carnitine, L-citrulline og kreatin monohydrat før trening. Og som Jostrainhard sier så er det bra med omega-3. Udos choice er et godt valgt Smiley

Hei, er i samme situasjon som deg, og lurer derfor på om du kan utdype noen av påstandene dine.

Hva er sunn mat? Og hvordan vet du hva du får i deg? prot/karb/fett - fordeling & kcalinntak iforhold til forbruk.

Hvordan går man opp i muskler og samtidig ned i fettprosent? Jeg trodde det var slik at skal man ned i fett må man ligge i kcalunderskudd, og med kcalunderskudd har ikke kroppen (mukslene) nå å gro på.

Hva er L-carnitin, L-citrulline. Hva er det godt for?

Utlogget haakondrang

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Gutt 17
« #5 : 01. mai 2013, 20:00 »
Hei!

Hvis jeg var deg ville jeg satset på det å bare legge på seg. Klarer du det blir det nok mest muskler, og kanskje litt fett. Det fettet vil nok få deg til å se mer muskuløs og finere ut, i.o.m at du ligger på rundt 60kg og er 182.

Spis havregryn med melk til frokost. Gjerne noe i grynet eller ved siden av som f. eks frukt, tørket frukt o.l.
Spis mer enn du har gjort før til alle måltider, og spis ofte. Helst hver 2-3 time.
Tenk at du skal presse i deg litt til, når du er der du før ville tenkt at du var mett. Du trenger ikke gjøre dette over lang tid, men dette får i deg mer mat og gjør slik at du klarer å spise mer.

Spis mye havregryn, kjøtt(pålegg), meierprodukter og fett. Mye karbohydrater som ris, poteter o.l.

Det er hele 33gr protein i 1 liter melk, så melk er bare å drikke mye av!! Ta gjerne omega3 kapsler eller tran til frokost.

Ikke tenk så mye på tilskudd, du klarer deg fint hvis du spiser nok. Du kan ta big mass, eller forskjellige gainere hvis du føler du ikke legger på deg. Husk at du kanskje tror du ikke legger på deg, men egentlig legger du på deg! Dette er fordi du ofte ser deg selv i speilet, og ikke legger så lett merke til forandringer.

Har du hatt opplegget ditt lenge? Kjører du samme opplegg i 8 uker eller mer, er det ofte at man kan stagnere. Få deg et bra program som trener alle muskelgrupper to ganger i uka, og kjør rundt 12 reps.

Lykke til med treninga og spisinga!

Utlogget chrissernh

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Gutt 17
« #6 : 02. mai 2013, 12:28 »
Jeg mener sunn mat er mat som er høy på proteiner, har lavt med karbohydrater og for det mesteumettede eller flerumettede fettsyrer. Kylling er veldig bra, tunfisk og fisk generelt. Spiser fisk ca. 2 ganger i uka og kylling 2. Ellers spiser jeg det jeg får servert hjemme. Jeg ligger på kcal overskudd, men det er ikke så veldig høyt. Prøv å finn en "rytme" for kcalinntaket i forhold til forbruket, det er veldig varierende mellom personer.

L-Carnitine har vist seg å øke VO2max opptaket og redusere laktatproduksjonen ved fysisk aktivitet med stor belastning, men det er mest kjent som et "slanketilskudd". Dette fordi carnitine som nevnt spiller en viktig rolle i fettmetaboliseringen og at det har vist seg å redusere fettmasse og øke muskelmasse. Mennesker har ca 27 gram carnitine i kroppen. 1,6 % finner vi i leveren, mens resten forekommer i skjelett og hjertemuskelatur.
Dette er også en ingrediens som absolutt bør inkluderes. Ikke bare kan det være bra hvis du skal redusere fettprosenten å bruke dette produktet, men det kan også utsette trøtthet og utmattelse på trening.

Arginin er en aminosyre som øker nitrogenoksid nivået i kroppen. Dette er blant annet viktig for å øke blodtilførselen til muskulaturen, noe som er svært gunstig for prestasjonene våre.

De siste årene har det kommet studier som viser at aminosyren L-citrulline konverteres mye bedre til arginin enn å tilføre kroppen ren arginin.
Studier har vist at en dose på 3000 mg L-cittruline er svært effektivt å innta før trening for å øke nitrogenoksid nivået i kroppen.


Du kan lese mer om disse stoffene og andre her: http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=2507
16 år, 75 kg, 187 cm

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!