Skrevet av Emne: 18 år og trenge hjelp til sommeren  (Lest 1390 ganger)

Utlogget mskogen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

18 år og trenge hjelp til sommeren
« : 27. mai 2013, 21:07 »
18 år, 179cm, 74kg
Har vært medlemm på Elixia i over ett år uten å komme skikkelig i gang med treningen. Nå til sommeren planlegger jeg en offansiv, hvor jeg ønsker å opprette en god treningsrutine og bra kosthold som skal vare videre når skolen begynner igjen etter sommeren. Har tenkt å kjøpe proteinpulver med tanke på at slik det er nå har jeg et for lavt protein inntak per måltid. Burde jeg i tillegg bruke gainer, kreatin og kosttilskudd som S.A.W?

Målet med treningen vil være å bygge muskler og bli generelt større, på kortest mulig tid, ettersom jeg har hver dag hele sommeren til disposisjon. Har tidligere prøvd 5x5 programm, men uten stor suksess, om dette var pga. lite dedikasjon og feil teknikk er uvisst.

Siden jeg bor i umiddelbar nærhet av treningssenteret, vil det være galt å ta to økter om dagen, en om morgene og en om kvelden?
I denne annledning trenger jeg tips fra de mer erfarne enn meg, kosthold, søvn, treningsprogrammer, kosttilskudd og alt som hører med, jeg setter pris på alle tips.

På forhånd takk Smiley

Utlogget Number1

  • Treningsforum Crew
  • Administrator
  • *****
  • Innlegg: 10 158
  • Honnør: 564
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 10 158

Sv: 18 år og trenge hjelp til sommeren
« #1 : 28. mai 2013, 11:42 »
Hei. Hvis du ikke fikk fremgang av 5x5 når du er så ung så vil jeg tro det er kostholdet ditt som skranter. Hvordan spiser du i dag? Om du trenger proteinpuvler vet jeg ikke før jeg ser hvordan du spiser. Men generelt sett er det OK og lettvint med proteinpulver til morgen og rett etter trening.
Joachim Pedersen
Daglig leder og ansvarlig redaktør, Treningsforum.no

Tips oss om nyheter, reportasjer osv.

Vi gir honorar til månedens beste tips!



Les forumreglene her


Vi søker etter skribenter

Treningslære, ernæring, kosttilskudd

Utlogget mskogen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: 18 år og trenge hjelp til sommeren
« #2 : 28. mai 2013, 12:41 »
Det er sansynligvis som du sier, kostholdet mitt er ikke noe å skrye av og jeg øsnker å få en salgs rutine på  det også. slik det ser ut idag, er det enten 3 skiver eller havregryn til frokost, lunsj blir ofte noe liknende frokost med 3-4 skiver. Middag er ganske variert, men strort sett bestående av fisk, kylling eller en form for kjøtt som regel med ris eller poteter.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!