Skrevet av Emne: ang. Hvileuke. hjelp?  (Lest 1060 ganger)

Utlogget HenrikK

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 33

ang. Hvileuke. hjelp?
« : 02. juni 2013, 02:05 »
Hei.

Jeg har nå trent rimelig hardt leenge. Husker ikke sist jeg hadde meg en hvileuke. Kan det anbefales? Føler jeg har noenlunde fremgang, men kjenner på kroppen at den trenger lenger hvile enn frem til mandag og jeg har sett at folk anbefaler hvileuker av og til. Problemet er at jeg kommer til å slite med å ikke trene en hel jævla uke. Noen som har noen tips her? Eneste måten jeg sliter med motivasjon er at jeg har for mye av det.


mvh HenrikK


Utlogget wazap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Sv: ang. Hvileuke. hjelp?
« #1 : 02. juni 2013, 16:53 »
Hei.

Jeg har nå trent rimelig hardt leenge. Husker ikke sist jeg hadde meg en hvileuke. Kan det anbefales? Føler jeg har noenlunde fremgang, men kjenner på kroppen at den trenger lenger hvile enn frem til mandag og jeg har sett at folk anbefaler hvileuker av og til. Problemet er at jeg kommer til å slite med å ikke trene en hel jævla uke. Noen som har noen tips her? Eneste måten jeg sliter med motivasjon er at jeg har for mye av det.


mvh HenrikK


de sier jo at man trenger en ''deload uke'' en gang iblant(hver6uke?). bare bruke lette vekter, og ikke i næææærheten av failure.. .

Utlogget Student89

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 64

Sv: ang. Hvileuke. hjelp?
« #2 : 05. juni 2013, 11:21 »
Nøyer meg til en treningsfri uke en gang annenhver måned eller noe, og har positiv erfaring med det. Som du påpeker er det vanskelig å ikke trene! Jeg har gått rolige turer hver dag, så det hjelper hvertfall en smule på samvittigheten hehe.

Men det er hvertfall helt konge å begynne å trene uken efter hvileuken -> Enormt overskudd, og det er disse øktene jeg føler meg by far sterkest i alle øvelser. Har ikke noe forskning eller studier å vise til, annet enn egen erfaring Smiley Deload har jeg ikke prøvd enda Wink

Utlogget Steffenj

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 503
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 503

Sv: ang. Hvileuke. hjelp?
« #3 : 05. juni 2013, 11:54 »
Lurt å ta seg treningsfri om du føler det, lytt til kroppen!
24år
181cm
92kg
Perser m/ utstyr:
Benkpress: 210kg
Knebøy: 210kg
Markløft 250kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!