Skrevet av Emne: 26 år gammel og er helt utrent.  (Lest 1559 ganger)

Utlogget Iceberg33

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

26 år gammel og er helt utrent.
« : 05. mai 2013, 15:19 »
En man på 26 år her. Som tittelen sier er jeg helt utrent dvs ingen muskler, veier 64 kilo med høyde litt over 180 cm, i tilleg til at jeg har dårlig kardio og kan ikke gjøre mer en 10 "rene" armhevinger per gang.
Trenger generelle råd til min første treningsprogram. Skrev alt dette i bygennelse sånn at folka skal se bildet i helhet. Mitt mål er å være så sterk som mulig! Bryr meg ikke så mye om muskler. I tilleg så vil jeg også være utholden. Å ha noen muskler skader ikke da men 95 % av tankene mine går på styrke!
Så noen spørsmål :
1 Er det sant at hvis man er helt utrent burde begynne med kardio + styrke med egen vekt først? (hvis ja, hvordan kombineres?)
2 Når jeg skal trene styrke skal jeg først trene kun med basis øvelser (markløft, benkpress, militærpress osv)?
3 Trenger jeg mage øvelser fra begynnelse?
4 Hvor mange øvelser per trening skal jeg ha og hvor mange set per øvelse?
På forhånd takk til alle som kommer med hjelp! Smiley
P.S. Som sagt vil jeg være råsterk og rask/eksplosiv i tilleg hvis det er mulig.

dahking

  • Gjest
Sv: 26 år gammel og er helt utrent.
« #1 : 08. mai 2013, 08:47 »
En man på 26 år her. Som tittelen sier er jeg helt utrent dvs ingen muskler, veier 64 kilo med høyde litt over 180 cm, i tilleg til at jeg har dårlig kardio og kan ikke gjøre mer en 10 "rene" armhevinger per gang.
Trenger generelle råd til min første treningsprogram. Skrev alt dette i bygennelse sånn at folka skal se bildet i helhet. Mitt mål er å være så sterk som mulig! Bryr meg ikke så mye om muskler. I tilleg så vil jeg også være utholden. Å ha noen muskler skader ikke da men 95 % av tankene mine går på styrke!
Så noen spørsmål :
1 Er det sant at hvis man er helt utrent burde begynne med kardio + styrke med egen vekt først? (hvis ja, hvordan kombineres?)
2 Når jeg skal trene styrke skal jeg først trene kun med basis øvelser (markløft, benkpress, militærpress osv)?
3 Trenger jeg mage øvelser fra begynnelse?
4 Hvor mange øvelser per trening skal jeg ha og hvor mange set per øvelse?
På forhånd takk til alle som kommer med hjelp! Smiley
P.S. Som sagt vil jeg være råsterk og rask/eksplosiv i tilleg hvis det er mulig.
1. Nei
2. Anbefales å gjøre det ja
3. Nei, men skader ikke å inkludere det. Jeg personlig trener aldri mage direkte. Kun noe kjerneøvelser av og til.
4. Tja, start med fullkroppsprogram. 3-4 øvelser per gang er nok når du er fersk. Se på linken under, så får du et oppsett på et program som FUNGERER.

Se på http://stronglifts.com/free-stronglifts-5x5-report/
Tren hardt, spis mye ren mat.


Utlogget Virusz

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!