Skrevet av Emne: Søppelmat  (Lest 1442 ganger)

irrumatio

  • Gjest
Søppelmat
« : 09. juni 2013, 13:59 »
Hvorfor selges det så mye søppelmat i butikkene? Jeg mener, alt det dritet innpakket i plastikk, papp osv. Mat skal jo være i løsvekt, ikke komme i ulike giftige innpakninger - og hvorfor reagerer ingen?

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Søppelmat
« #1 : 13. juni 2013, 10:50 »
Spørs jo litt hva du tenker på - om det er ferdigmiddager og liknende kan jeg være helt enig med deg. Det smaker best når det er laget med ferske ingredienser. Næringsinnholdet i ferdiglagede måltider er blitt bedre, men det slår ikke hjemmelaget mat. Selvlaget er vellaget. Nå er jo omtrent alt pakket inn utenom det som ligger i ferskvarediskene for kjøtt, fisk og frukt og grønt. Jeg tror at folks opplevde mangel på tid bidrar til å skape et behov for å kjøpet det "ferdig, pakket og klart" selv om det faktisk er svært enkelt og raskt å lage enkle måltider som dekker våre ernæringsmessige behov. En god og planlagt handleliste sikrer en sunn og bra tilgang på mat. Kanskje det bare ikke er tidsklemma, men også kreativiteten som ikke kommer helt til sin rett Helt praktisk sett er jeg glad for at mat er pakket inn og delt opp - det er mer hygienisk og er lettere å porsjonere i forbindelse med tilberedning av mat. Om det er en belastning for miljøet er en annen sak - bære det hjem i en eller annen forpakning må vi jo uansett - det er jo bare gjort litt enklere for oss på forhånd....men når det er sagt vi er absolutt storforbrukere og kaster mye, spesielt matrester og plastemballasje.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!