Skrevet av Emne: Pre-Exhaust trening  (Lest 1125 ganger)

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Pre-Exhaust trening
« : 12. juli 2013, 00:49 »
Jeg leste for noen uker siden en artikkel fra hovedsiden på Treningsforum der superset, giantset og pre-exhaust trening var inkludert. Men det sto egentlig lite om hva dette var for noe. Når jeg nå tenkte på hvordan jeg kunne trene i ferien med tanke på å finne på en ny vri da jeg liker å variere litt på hvordan jeg trener, kom jeg på at jeg leste noe om pre-exhaust trening her. Jeg har nå forstått at det vil si at man kjører baseøvelsen/hovedøvelsen på en mukelgruppe som siste øvelse i treningsøkten. Men mer enn dette vet jeg ikke. Noen som kan forklare litt? Tenker da med tanke på hvordan dette påvirker muskelen. Vil det bygge mer, gi en mer "utholden" muskel eller bare gi muskelen en annen måte å trene på uten noe særlig annen virkning enn om man trener på helt vanlig vis?

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Pre-Exhaust trening
« #1 : 12. juli 2013, 01:22 »
Jeg klarer heller ikke finne ut om man bør kjøre kun 1 øvelse før hovedøvelsen og deretter kjøre resten av isolasjonsøvelsene etter hovedøvelsen eller å ta hovedøvelsen helt til slutt..?
Og vil dette prinsippet gi noe utslag på feks biceps, triceps og mage? I triceps har jeg franskpress som hovedøvelse, men biceps og mage har jeg egentlig ingen hovedøvelser på.

Utlogget wazap

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 182
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 182

Sv: Pre-Exhaust trening
« #2 : 12. juli 2013, 12:42 »
pre-exhaust: hvis du for eksempel skal trene bein kan du kjøre noen sett med leg extensions før knebøy, og hvis du skal trene bryst så kan du kjøre pec-deck eller cable-crossovers ellernoe før hovedøvelsen.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!