Skrevet av Emne: Opp i vekt.. (barn)  (Lest 1388 ganger)

Utlogget karateangel

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 136
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 136

  • Enten så går det bra, eller så går det over :)
Opp i vekt.. (barn)
« : 13. juli 2013, 21:00 »
Hvordan olje vil du anbefalle for å legge mest på seg?

Hvis man ikke er "sulten" er det andre ting man kan putte i seg annet enn nøtter?

Hun er mest glad i grønnsaker.. Brokkoli, erter, blomkål... men spiser egentlig det meste vi serverer.


Jeg spørr faktisk fordi helsesøstern til jentungen anbefalte meg å høre med helsebutikk hva trenere bruker for å gå opp i vekt (men jeg håper det er like bra å spørre her?) .. Siden ho ikke er storspist, det rådet hun kunne gi var et tykt lag smør på brødskiva & majones der det passet seg...
Det er liksom et halvt år til neste veiing og hvis det står like dårlig til da, så blir det ernæringsdrikker neste.. (ser ikke på det som negativt, men prøver bare å finne andre løsninger...
When youre half way up you are always half way down.

Hilsen Feresteh

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Opp i vekt.. (barn)
« #1 : 23. juli 2013, 20:12 »
Jeg anbefaler at du tar med deg barnet ditt til fastlegen din. Dere kan snakke om det sammen, og så hjelper han/hun deg med å utarbeide en plan for dette.

Min erfaring med ungene mine er at hvis vi ikke passer veldig nøye på at de ikke får i seg så mange småting mellom måltidene, så er de sjelden sultne når maten faktisk kommer på bordet. En banan er for eksempel temmelig mye mat for 2-åringen min, mens vi voksne fint kan sluke en banan uten å tenke noe særlig over det. Har også merket meg at de spiser masse ris/pasta/potet hvis vi lager en skikkelig fet og fin saus som man kan ha over.

Men igjen, hvis dette er et seriøst problem - gå til doktoren din og legg en ordentlig plan, ikke hør på oss internett-nissene. Hvordan ligger hun på vektkurven som de tegner opp for deg hos helsesøster?
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget runforit

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 69
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 69

Sv: Opp i vekt.. (barn)
« #2 : 24. juli 2013, 09:52 »
Hva med fettrikt pålegg? Leverpost, ost etc. Og oppskjært frukt er en fin måte å få i seg ekstra kalorier på. Pannekaker/vafler laget på havregryn etc?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!