Skrevet av Emne: Noen som har testet/ hørt om denne øvelsen?  (Lest 1315 ganger)

Utlogget Mrjogalot

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Noen som har testet/ hørt om denne øvelsen?
« : 01. august 2013, 20:44 »
Jeg begynte å kjenne på ryggmusklene under trening en dag, og kom til å gjøre noen bevegelser som etterhvert ga meg en idè til en øvelse. Stående, med armene ut og albuene i nitti graders vinkel, nærmest som en stående benkpress, senket jeg albuene ned mot kroppen og kjente hvor god kontakt jeg fikk med musklene under armene, ytre rygg ( Lattimus Dorsi). Tenk fugledansen. Siden begynte jeg å tenke på hvordan det kunne latt seg gjøre å teste ut dette med belastning, men tror isåfall det trengs en maskin. Jeg har ikke sett noe slikt tidligere, og lurte på om dette finnes, eller om noen har prøvd øvelser som ligner den jeg beskriver. Slik det kjentes ut for meg, må dette være en god isoleringsøvelse for forming av ytre ryggmuskel, da muskelkontakten kjentes godt selv uten noen belastning.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Noen som har testet/ hørt om denne øvelsen?
« #1 : 05. august 2013, 10:21 »
Jeg testet en sånn maskin i et gym en gang men det ble bare en litt merkelig isolasjonsøvelse.

Når du gjør det du sa så bruker du egentlig bare skuldrene eksentrisk og ikke lats i det hele tatt.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget oevreboe

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 113
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 113

Sv: Noen som har testet/ hørt om denne øvelsen?
« #2 : 19. august 2013, 00:03 »
Jeg testet en sånn maskin i et gym en gang men det ble bare en litt merkelig isolasjonsøvelse.

Når du gjør det du sa så bruker du egentlig bare skuldrene eksentrisk og ikke lats i det hele tatt.



Ikkje viss du pressa belastninga ned... Dåvil du jobbe med å føre armane inn og ned, som vil treffe ryggen. Men ser heller at chins/nedtrekk duger bedre enn dinna øvelsen. Men kan jo sikkert duge
BP: 115
ML: 185
KB: -tba-

KV 73
Høgde 176

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!