Skrevet av Emne: Er I am f#cked up pre-work out blodsukkerstigende  (Lest 11167 ganger)

Utlogget theaboe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Jeg lurer på om I am f#cked up pre-work out er blodsukkerstigende?

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Noen PWO'r er tilsatt raske karbohydrater, mens andre ikke er det...De uten vil derfor påvirke blodsukkert i mindre grad...spennende å se om flere har erfaringer med ulike PWO'r.....I am f#cked..er vel ikke tilsatt raskt sukker tror jeg...
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Du tar PWO før treningen regner jeg med, og at du da får i deg litt sukker gjør ingenting. Det skal veldig mye til at blodsukkeret stiger noe voldsomt ellers også. Lån/kjøp deg ett blodsukkerapperat og mål før og etter måltid, så ser du fort at du tilnærmet aldri får noen markant stigning i blodsukkeret.

Utlogget theaboe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Ok. Jeg har diabetes og har opplevd 2 av 3 ganger at det har steget unormalt når jeg har tatt i am f#cked up. Men kan jo kanskje skyldes noe annet også.

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Da er jo det ikke verre enn å sette litt insulin før du drikker PWO'en.

Utlogget theaboe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Da kommer det an på hvordan insulinet reagerer med pwoen+hvor hard økt jeg har. Jeg prøver å ikke sette insulin før jeg trener fordi det er lettere å få for lavt blodsukker da og i tillegg vanskeligere å kontrollere blodsukkeret. Det enkleste er en pwo som er sukkerfri, f. Eks Crystal + Rapid Burn fra Proteinfabrikken merket jeg ingen økning i blodsukkeret med, men de hadde ikke like sterk effekt som f#cked heller.

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Da har du misforstått helt. Selfølgelig må du sette insulin før du trener, i likhet med resten av dagen. Etter trening burde du nok roe ned på insulinen da det er mye lettere å få føling da, men det burde ikke være noe problem å sette insulin før treningen. Jeg har hatt diabetes i 14 år og aldri hatt noe problem med føling når det kommer til å sette insulin før trening.

Utlogget theaboe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Har hatt diabetes i 17 år og min insulinfølsomhet er svært høy så jeg har hatt dårlig erfaring med å blande insulin og høy fysisk aktivitet før. Såklart setter jeg insulin som vanlig og passer på etter trening men det jeg mener er at jeg ikke vil sette insulin fordi jeg tar pwo. Det er ikke spørsmål om å misforstå men heller forstå sin egen kropp og hvordan en induviduelt reagerer på forskjellige ting.

Utlogget ThePredator

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 380
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 380

Aldri hørt om noe så merkelig før når det kommer til diabetes, men om du har hatt diabetes i 17 år regner jeg med at du kjenner kroppen din selv Smiley

Utlogget chippashit

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1

Sv: Er I am f#cked up pre-work out blodsukkerstigende
« #9 : 15. august 2013, 15:41 »
ja
Focus

Utlogget maxgain

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 310
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 310

Sv: Er I am f#cked up pre-work out blodsukkerstigende
« #10 : 19. august 2013, 08:37 »
Store mengder sentralstimulerende kan sikkert øke blodsukkeret noe siden de påvirker katekolaminproduksjonen. Økte nivåer av feks adrenalin vil øke blodsukkeret. Vil tro forskjellige typer sentralstimulerende vil ha forskjellig innvirkning på dette. Bytt tilbake til en type pwo du kjenner fra før.

Utlogget Kembo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Sv: Er I am f#cked up pre-work out blodsukkerstigende
« #11 : 08. oktober 2013, 20:20 »
Hei,

Ser at dette er en gammel tråd, men har du lite/ingen insulin i kroppen, vil blodsukkeret stige av trening. Min erfaring er at det hjelper å sette en minimal dose hurtigvirkende insulin før treningen og mål en gang midt i økten for å se om du må innta karbs :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!