Skrevet av Emne: Bulking  (Lest 1511 ganger)

Utlogget Maybrew

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Bulking
« : 07. oktober 2013, 09:15 »
HeiHei Treningsforum!

Alder - 19 År
Kjønn - Mann
Høyde - 179cm
Vekt - 80kg

Jeg har oppgjennom årene alltid trent litt av og på, men dessverre relativt dårlig og uten noen rutinert kostholds-plan. For omtrent 2 måneder siden begynte jeg med et personlig prosjekt om å oppnå et best mulig resultat i løpet av ca 1 år (jeg har dog ingen plan om å slutte å trene eller trene mindre etter oppnådd resultat), og dermed satt jeg igang å lære meg så mye riktig kunnskap som mulig mens jeg fikk satt opp et ekstremt bra treningsoppsett ved hjelp av noen nære venner, samt en bekjent personlig trener. Jeg har nå fulgt treningsoppsettet og justert litt på veien, lært meg bedre og bedre form under øvelser og føler jeg gjør det utmerket med mitt 5/6-dagers oppsett! Har allerede gått opp fra 73,5kg til 80kg på de to korte månedene jeg har vært i gang.

Grunnen til at jeg lager denne posten er rett og slett fordi jeg har noen spørsmål angående kosthold under bulking, som jeg ikke ser ut til å klare å finne gode og konkrete svar på.

Jeg har alltid hatt relativt dårlig appetitt, og har aldri klart å få i meg mer enn ~3 ordentlig måltider om dagen. Jeg har klart å øke til 4 nå som jeg har startet å bulke, og forventer at jeg kan øke til 5 etterhvert som jeg blir mer rutinert og appetitten forhåpentligvis øker! - Jeg drikker dessuten 2 protein-shakes om dagen.

Jeg setter opp en liten oversikt over min "gjennomsnittlige" kostholdsplan i løpet av en dag her:

M1
- 5dl Lettmelk
- 3-4 Egg
- 50g bacon i biter
- Litt ketchup

M2
- 50g Whey Proteinshake m/400dl Lettmelk
- 350g Kylling
- 150g Ris/Potetmos/Potet

M3
- 5dl Melk
- 250g til 400g varierende middag (Svært ofte en form for kjøtt eller fisk m/tilbehør)

M4
- 50g Whey Proteinshake m/400dl Lettmelk
- 3 Brødskiver med ~1 boks leverpostei

Dette er en veldig røff "skisse" av hva jeg får i meg, måltidene varierer selvfølgelig, men dette er kanskje gjennomsnittet i forhold til hva jeg får i meg i løpet av en dag. Jeg har en sterk mistanke om at jeg får i meg for lite karbohydrater, og kanskje litt for lite sunt fett, men at jeg når mitt daglige anbefalte bulkinginntak med proteiner ganske greit.

Dessverre er jeg ekstremt kresen på mat, samt allergisk mot et par typer grønnsaker og frukter, noe som gjør at jeg ikke vil ha de samme mulighetene som den gjennomsnittlige person. Jeg lurer på om det er noen som har noen innspill på hvor mye mer mat jeg eventuellt bør spise, og om jeg ligger langt bak på karbohydrater ved å spise som jeg gjør for øyeblikket?

Et lite tilleggspørsmål: Jeg har en tilnærmet fanatisk avhengighet for Burn (Energidrikk) og drikker gjennomsnittlig ~750ml om dagen. Dette er noe jeg rett og slett unner meg selv og ikke klarer å stoppe med, ihvertfall ikke nå som jeg bulker og ikke har noen umiddelbare planer om å starte å cutte på en ganske god stund. Er det noen inspill rundt dette?

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Bulking
« #1 : 07. oktober 2013, 13:57 »
Hva med å legge til havre til middag sammen med melken for å øke karbohydrat-inntaket? Tips til mat med høy energitetthet: Rapsolje, avocado, peanutbutter og laks - dette er matvarer som drar opp inntaket ditt og fettsyrene er svært gode kilder til energi - du har nok litt å gå på mht energiinntak.

Burn: relativt sukkerrik drikk - mulig at ditt "must" for denne drikken reduseres med et noe høyere inntak av gode karbkilder, med mindre du benytter den sukkerfrie varianten:)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!