Skrevet av Emne: Skal begynne å trene for fult! Trenger hjelp til start (m/bilder)  (Lest 1510 ganger)

Utlogget WeakerThanYou

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hey. Det har seg slik at jeg har bestemt meg for å begynne å trene ordentlig.. har trent 2-3 ganger i uken med en venn i en måned nå, men vet ikke helt hva jeg burde trene. Jeg vil få bredere skuldre, større armer og gjerne synlige blodårer Smiley som sikkert kommer av seg selv ettersom jeg trener lenge. Sixpack hadde heller ikke gjort noe, men nå vil jeg i utgpunktet få kasse, større armer og underarmer!

Kosthold kunne dere kanskje også anbefalt? Smiley

Slik ser jeg ut atm når jeg strammer. Jeg vil bli ripped og ha eksplosive muskler og være markert.



Her er jeg på 74 kg. Har gått opp 15 kilo på to år. Da jeg var 15 veide jeg knapt 59 så er sykt fornøyd for at jeg ikke blir sett på han jævla tynne ungen (håper jeg da, haha) selv om jeg vet folk på min alder tar 130 i benk, mens jeg sikkert klarer 65...
 
Ja jeg har sladdet en god del fordi jeg har bestekompisene mine her inne og de NØRDER, haha kleint i begynnelsen så starter med å være anonym Smiley ! Tusen takk for alle innspill!

Utlogget WeakerThanYou

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Er det ingen som har noe å komme med? :O

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
tren hele kroppen og spis ?
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget WeakerThanYou

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Jepp! Men jeg trenger litt hjelp til å starte. Altså... jeg kan ikke så mye om sånn og vil jo helst slippe å trene forgjeves dersom jeg ikke har noe igjen for det:) Jeg er sikkert irriterende for dere store gutta! Men var dere ikke en gang slik dere og? Har sett mange gå fra "Skinny to muscular"! Sykt inspirerende, men ingen forteller hva øvelser de har gjort

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Tunge baseøvelser stimulerer kroppen til å utvikle seg.

Dips
Chins (bredt overhåndsgrep)
Knebøy (lær deg god teknikk)
Markløft
En dynamisk mageøvelse

Så har du trent stort sett hele kroppen.

Benkpress og nedtrekk kan substitueres inn for dips og chins eller brukes som oppvarmingssett.

Litt skulderpress, noe biceps/triceps, noe for adductors og legger kan legges til.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget WeakerThanYou

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Tusen takk skal du ha! =)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Angående underarmer så vil tunge øvelser der du må feste grep i diverse vinkler ha god effekt på underarmene. Øvelsene nevnt over burde være ganske utfyllende.

 
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget WeakerThanYou

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Hmm..tunge øvelser der jeg må feste grep i forskjellige vinkler? Den skjønte jeg ikke.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Det betyr bare at hånda er i litt forskjellige vinkler. Overhåndsgrep i nedtrekk så har du håndflata fra deg. Da blir håndleddsstrekkerne og brachioradialis aktivisert. Benkpress er samme posisjon men siden det er snakk om albueekstensjon så blir litt andre muskler i underarmen aktivisert. I dips så blir håndleddet i en litt annen posisjon som igjen aktiviserer en del andre underarmsmuskler. I bicepscurl så blir det håndleddsbøyerne. I markløft bruker man typisk overhåndsgrep med en hånd og underhåndsgrep med den andre, dette kan alterneres fra sett til sett.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!