Skrevet av Emne: Hjelp ang Treningsprogram og Proteinpulver + ZMA  (Lest 1528 ganger)

Utlogget Lowsy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hjelp ang Treningsprogram og Proteinpulver + ZMA
« : 22. oktober 2013, 22:54 »
Hei ! Jeg har tenkt til å starte opp med styrke treningen igjen og lurer på noen kunne vurdert programmet jeg fikk av en PT. Samt gi meg noen tips om hvordan jeg bør dosere proteinpulver og zma . Takker for alle svar Smiley

Jeg er 186 høy og veier 71 kilo. målet med treningen er økt muskel masse

Programmet er et hel-kropps program for 3 treningsøkter i uken og er som følgende :

Flat manual press ,  4x12 , et oppvarmingsett
Sittende brystpress i maskin, 4x12, ett oppvarmingsett
millitærpress, 4x12, ett oppvarmingsett
nedtrekk, 4x10 + 1x12 , ett oppvarmingsett
Opptrekk, 4x10 + 1x12 , ett oppvarmingsett
Triceps push-down med v bar, 4x12, ett oppvarmingsett
Bicceps curl med rett stang, 4x12, ett oppvarmingsett
liggende beinpress , 4x12, et oppvarmingsett
Diverse mage øvelser i trx

Er dette et greit program?

Jeg har også gått til innkjøp av 4kg whey-80 protein pulver, fikk med ZMA hardcore på kjøpet og tenkte ja hvorfor ikke.  Problemet er at jeg ikke aner hvordan jeg skal dosere Proteinpulveret. Jeg ønsker at det skal vare en stund da jeg ikke har en økonomi som gjør det mulig og bruke 4 kg imnd.. Jeg har et helt normalt kosthold, men prøver og spise så mye proteiner som mulig gjennom vanlig kost. Hvordan bør jeg da dosere pulveret? Både på treningsdager og fridager?

Takker som sagt for alle svar  Cheesy

Utlogget messtacked

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: Hjelp ang Treningsprogram og Proteinpulver + ZMA
« #1 : 22. oktober 2013, 23:55 »
To scoops med proteinpulver med 3-4 dl melk eller vann. Om det er vann er det godt nok med 3 dl, men blir litt tjukt med melk og bare 3 dl. En shake til frokosten og rett etter trening. ZMA er 2 piller 30 min før du legger deg.

Om du vil opp i vekt må du spise MYE. Jeg spiste som en hest og la på meg 12kg på ca 2mnd, (en god del fett, men det må man regne med  Tongue Kalorioverskudd er alfa omega om du vil opp, så spis MYE) Havregryn, pasta, ris, grovbrød er gode karbo kilder. Tunfisk, egg, kyllingfilet, shake, kjøttpålegg osv er gode proteinkilder. Få også i deg omega 3-6-9, kjøp f eks seloje eller noe lignende.

On a different note så ville jeg forandra rekkefølgen på noen øvelser i programmet ditt. Ville også kanskje bytta ut diverse øvelser. Tren store muskelgrupper først, bein, rygg. Du har EN beinøvelse, det er for lite. Med mindre du har monsterbein fra før av ville jeg kjørt på med iallefall en til Tongue Knebøy eller utfall muligens. Du kan også dele det opp i en overkroppsdag og en beindag, kjøre de på rad også ta en dag fri.

dag 1: Overkropp
dag 2: bein
dag 3: fri
dag 4: Overkropp
dag 5: bein
dag 5 og 6 fri

Oppvarming er litt som du selv kjenner på, men i baseøvelsene og andre øvelser du skal løfte tungt ville jeg nok kjørt på med mer enn et oppvarmingssett. Kjør et sett 50% av "jobbvekta" x 10. 70% x 5 og 90% x 2. Dette er noe du selv kjenner på om du trenger mer eller mindre. Om du f eks har roing også går over til curls er det nok ikke nødvendig med 3 oppvarmingssett da roing allerede har aktivert og "varma" biceps litt.

Reps område 8-12 og alt fra 2-4 sett. Skuldrer og biceps er ikke store muskler, og er veldig involvert i bryst og ryggøvelser, så ville nok ikke kjørt disse for tungt da de allerede får en del juling gjennom f eks benk og chins/pullups. Husk å ha en sakte eksentrisk fase i løftene dine da dette vil hjelpe deg å bygge muskler. Eksentriske fasen er når stanga er på vei ned i benken, og ned i curls. 2-4 sekunder er bra. Dette er vel noe av det som blir oversett mest av folk som vil bygge volum.

Eventuelt kan du kjøre 1, max 2 øvelser på biceps/triceps på beindagen. Du kan kjøre armer etter en overkroppsdag. Armer responderer bra på hyppig trening og tåler generelt mye belastning. (Dette er vel ganske induvidielt, men jeg har hatt suksess med dette Smiley )

Dette ble som vanlig et fryktelig rot, men jeg er trøtt. Om noe er uklart får du bare spørre, eventuelt noen andre rette på meg så får jeg sjekke innom igjen imorra.

Utlogget tiger4ever

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 17
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 17

Sv: Hjelp ang Treningsprogram og Proteinpulver + ZMA
« #2 : 25. oktober 2013, 22:58 »
Vist du ikkje er sulten men føler du har spist for lite, er yoghurt ganske nice, særlig om kvelden ettersom det er lett fordøyelig.

proteinshake før du legger deg er og bra Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!