Skrevet av Emne: En natt i ro og fred!  (Lest 1576 ganger)

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

En natt i ro og fred!
« : 25. juni 2004, 01:58 »
Det handler ikke om en skade, det handler ikke om smerte, iallfall ikke så veldig direkte. Men har i perioder hatt problemer med nattesøvnen, særlig i perioder med hardtrening litt utpå kvelden. Lå ofte i timevis før søvnen såvidt var innom - og så var man lys våken igjen  Angry Suset som svarten i ørene, følte meg svak i kroppen. Opp og gå, midt på natta  Undecided Begynte i hypokonderånd å tro det var noe alvorlig galt - iallfall med blodtrykket. Hadde flere netter på rad da jeg ikke sov mer enn en time eller to. Gruet meg noe grønnj ... lig til hver kveld. Visste jeg kom til å våkne på et ellert annet tidspunkt - sågar i regelen en time etter innsovning.
Heldigvis ble det bedre da jeg begynte på et mer fornuftig treningsopplegg. Innser at dritten må ha hatt noe med overtrening å gjøre, det vil si å ta det for hardt. Har vel sånn halvveis kommet fram til at jeg overbelastet nervesystemet de luxe, slik at det oppsto en ubalanse. Lød dette kjent for noen, da, mon tro?

Utlogget Tom Phoenix

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 227
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 227

  • Hulk still rules!
SV: En natt i ro og fred!
« #1 : 19. juli 2004, 16:23 »
her har du det beste svaret du bare kan tenke deg å få Wink

www.tvshop.com

velg språk...(norsk)
deretter ser du etter en pute som heter noe med  pillow...en spesial lage pute for folk med søvn problemer..den gir en spesiell sovestilling til nakken som gjør at du kan få den beste skjønnhets søvnen din Smiley
Blood is thicker than wood!

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: En natt i ro og fred!
« #2 : 19. juli 2004, 17:50 »
har ytterst sjelden søvnproblemer unntatt når det er noe som virkelig plager meg.
men mitt tips er at om du sliter med å få sove så prøv å legge alle tanker og grublerier fra deg før du entrer soverommet om kvelden - si at nå skal du slappe av og sove ikke bekymre deg over ting.
Bli heller ikke for fokusert på at NÅ MÅ jeg sove ellers blir dagen min helt ræva i morgen. da blir du bare liggende å se på klokken og tenke at "F*** heller nå er det bare  x timer igjen til jeg må stå opp og jeg har ikke fått sovet noenting".

Legg deg heller bare ned og tenk på at du skal hvile deg og slappe av..da kommer gjerne søvnen sigende etterhvert - og du får dessuten hvilt deg selv om du ikke sover Wink

Ellers kan du jo prøve
- å gå en lang tur før legge tid
- ta et varmt bad med avslappende oljer
- drikk noe varmt og søvndyssende ( f.eks kakao eller go' natt te)
- drypp noen dråper lavendelolje på puten

tror forøvrig ikke at det at du ikke får sove nødvendigvis har noe direkte med overtrening å gjøre, men har du f.eks gjort store endringer i livet ditt i det siste kan det jo være at du har ekstra mye å gruble over.
Ny vaner gjør en kanskje litt ekstra urolig til å begynne med før de er blitt rutiner Smiley

Utlogget AnaPollisH

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 114
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 114

  • Det går bare én vei..
SV: En natt i ro og fred!
« #3 : 25. juli 2004, 20:51 »
Enig med Mystique! En gåtur før leggetid pleier å funke veldig bra, har alltid hatt trøbbel med å sove, men denne sommeren går det bra, jeg trener på dagen og går om kvelden! Wink
14. plass AF NM 2004

Utlogget Charro

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 956
  • Honnør: 205
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 956

SV: En natt i ro og fred!
« #4 : 26. juli 2004, 13:30 »
Takk for svar - det stemmer nok at jeg har hatt en del bekymringer i en periode. Har blitt påvirket av stress i betydelig grad.
Virker som det beste er å roe fullstendig ned før man skal legge seg. Gåturer har dessverre virket mot sin hensikt. Kanskje meditasjon er tingen ...

Utlogget 25årstrening

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 259
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 259

SV: En natt i ro og fred!
« #5 : 26. juli 2004, 13:55 »
Stort tema, men overtrening (eller over-reaching) og tung trening på kvelden gjør ihvertfall at jeg får store søvnproblemer. Ett tips er å ta 300-450 mgr magnesium litt før sengetid, og ikke legge seg før en er skikkelig trøtt. Når det gjelder stress som ikke er direkte relatert til treninga, kan det kanskje være en god ide å kjøre noen avslapningsøvelser, og litt mental trening.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

SV: En natt i ro og fred!
« #6 : 28. juli 2004, 15:38 »
Strongman - fan: hmmm vel da har du iallefall lokalisert hvor problemet kan ligge...og når du får ordnet opp i de forstyrrende elementende i livet ditt vil nok den gode søvnen komme sivende tilbake Cheesy ja meditasjon kan kanskje hjelpe, men det også kan virke mot sin hensikt..prøv heller som jeg forslo og innstill deg selv på at "når jeg entrer soverommet er det bare å la kroppen få slappe av som betyr noe - alle bekymringer og grublerier får vente. og om jeg ikke får sove med en gang skal iallefall kroppen få hvile".

tror det er en bok som heter " den lille boken mot søvnløshet"...kansskje den kan gi noen gode tips?

hvis du deler seng med noe - få vedkommende til å pjuske deg i håret Cheesy eller stryke det på ryggen...det er iallefall  et garantert sovemiddel for meg Smiley

Men som sagt - det viktigste er å få orden i stresset og evnt utrygghet som plager en. Hvis man føler seg utrygg av en eller annen grunn er det vanskelig å få sove Sad

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!