Skrevet av Emne: Tips til vektreduksjon for nybegynner?  (Lest 1031 ganger)

Utlogget Intel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Tips til vektreduksjon for nybegynner?
« : 18. desember 2013, 23:44 »
Hei!
Har innstilt meg på å starte å trene igjen når januar sniker seg på! Ingen planer om å bli "januarmedlem" dvs. som gir seg etter 3-4 uker!
Hovedårsaken til trening er at vekta går jamnt og trutt en vei.. Kombinert med at eg ønsker mer styrke og sliter med dårlig rygg og skuldre som kommer av for mye stillesitting og lite aktivitet. Den onde sirkel rett og slett!

Eg er 185cm, 19år og har ei vekt på 94kg. Noe som har utvikla seg til ein grei ølmage og eit mye rundere ansikt enn eg hadde for 10kg sida!
Eg har som "kortsiktig" (kjappest mulig innenfor rimelige og naturlige grenser) om å ta av 10kg fett! Ønsker å kombinere vektreduksjonen med styrketrening så langt det lar seg gjøre. Bygge eit greit fundament for videre styrketrening og ytterligere fettreduksjon etterkvart.
Korleis skal eg gripe fatt i alt? Skjønner at protein er viktig og har tenkt å gå i innkjøp av proteinpulver, lovord om kreatin gjør at eg tenker at dette må til også. Som sagt ønsker eg å "kombinere" fettreduksjon med styrketrening så langt dette lar seg gjøre. Eg er ikkje godt trent, tvert i mot, kontorrotte. Dere skjønner tegninga biggrin

Fisk, kylling, fullkornprodukt, grovbrød er ting som er notert! Men eg funderer mye på korleis ting skal kombineres i mengder i løpet av en dag, både dager eg trener og dager eg ikkje trener, spesielt dager eg ikkje trener, skal eg da ta like mye eller mindre proteinpulver f.eks?
Tenker å starte med å trene tirsdag og torsdag, dette for å ikkje dra til som en idiot i starten og gå lei etter 3 uker (Snakker av erfaring der, hehe) prøve å implementere den nye livstilen litt forsiktig i starten (kostholdet må bare omlegges med en gang selfølgelig) men starte LITT rolig med trening, før eg øker 1 dag eller 2 etterkvart.

Vart mye og sikkert rimelig innvikla hele greiene, men alle svar mottas med stor takknemmelighet!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!