Skrevet av Emne: Stagnert Texas Method  (Lest 1089 ganger)

Utlogget Swidi

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Stagnert Texas Method
« : 14. januar 2014, 14:32 »
Hei. Trenger hjelp til å finne nytt treningsprogram, eventuellt gjøre noen endringer på det eksisterende. Jeg er 22 år gammel, 188cm høy, 93kg tung, og har trent forholdsvis seriøst i litt over et halvår nå. Til å begynne med trente jeg Starting Strength i cirka 5 måneder, for deretter å gå over til Texas Method, som jeg har trent i cirka 2 måneder. Disse to Rippetoe-programmene har blitt fulgt nøye, med unntak av at jeg hele tiden har trent highbar knebøy da denne teknikken har virket mest naturlig og enklere, samt at jeg fra dag 1 har måttet "finne ut av teknikk" på egenhånd.

Mine beste løft ble gjort like før nyttår:

Knebøy (highbar): 110kg x 5 x 1
Markløft med dobbel overhåndsgrep: 140kg x 5 x 1
Benkpress: 97,5kg x 5 x 1
Militærpress: 52,5kg x 5 x 3

Jeg antar at jeg nå er ferdig med å være "novice" og er en form for "intermediate". Per dags dato har nok styrken falt noen kilo grunnet jeg har redusert kaloriinntaket og fjernet litt magespekk. Det jeg nå trenger hjelp til er å finne et styrkeprogram som har litt "saktere" progresjon enn Texas Method, et program som baserer seg på "styrkeløft-øvelsene" som tillater en jevn styrkeøkning over tid, men uten at det krever at man må akseptere med å gå opp i fettmasse. Mulig jeg misforstår her, men virker som at det er vanskelig å øke i styrke "raskt" uten at det går på bekostning av ekstra fettmasse.......

Jeg har vurdert Jim Wendlers 5/3/1 program, men tanken på å kun trene og stimulere knebøy, mark osv 1 gang i uka, avskrekker litt.... Beklager rotete tråd, men håper å få noen god tips og råd! :-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!