Skrevet av Emne: Kalorikalkulatorhelvete... ?  (Lest 14366 ganger)

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #15 : 07. februar 2014, 08:58 »
Denne uka har matinntaket ligget på 2400 kcal. Har 2 løpeturer i kupert terreng, hvorav den ene var over 1 mil. Stolt av at jeg klarte å løpe hele den uten å stoppe :-) 3 halvtimesøkter på 60 - 80 % på spinningsyklen. Vekta viser at jeg har gått ned 0,3 kg.

Hadde faktisk ønsket og forventet noen gram mer enn det i minus... Men, men. Får vel se fremgangen under et og være fornøyd... :-)

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #16 : 14. februar 2014, 07:56 »
Forstår ikke helt hvordan kroppen fungerer... 2400 Kcal pr dag, gått ned 1,5 kg denne uka. Forrige uke gikk jeg ned 0,3 Kg. Forstå det den som kan... Begynte livsstilforandringen ca 4 uker før jeg logget inn på dette forumet for første gang, og da veide jeg 94,6 kg. I skrivende stund veier jeg 86,4 Kg. På Onsdag fullførte jeg 13 km jogging og passerte mila på 1:00:20, så formen er på vei til bedring. Men, jeg skjønner fortsatt ikke at det er SÅ stor forskjell på hva jeg går ned i vekt pr uke... Huh

Utlogget Espen88

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 44
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 44

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #17 : 14. februar 2014, 09:29 »
Forstår ikke helt hvordan kroppen fungerer... 2400 Kcal pr dag, gått ned 1,5 kg denne uka. Forrige uke gikk jeg ned 0,3 Kg. Forstå det den som kan... Begynte livsstilforandringen ca 4 uker før jeg logget inn på dette forumet for første gang, og da veide jeg 94,6 kg. I skrivende stund veier jeg 86,4 Kg. På Onsdag fullførte jeg 13 km jogging og passerte mila på 1:00:20, så formen er på vei til bedring. Men, jeg skjønner fortsatt ikke at det er SÅ stor forskjell på hva jeg går ned i vekt pr uke... Huh
Som regel er det mange som går ned mest i vekt den første uka av en diet/slankekur. Dette kan noe med at du mister ikke bare fett, men vann også (vannvekt) Dette skjer under en endring av kosthold og du samtidig begynner og trene. :-)

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #18 : 21. februar 2014, 07:33 »
Relativt grei uke, 4 kardioøkter hvorav 2 med høy belastning. Har forbedret kilometertiden ved jogging betraktelig siden jeg prøvde første gang (02.01.14). Da suste jeg av gårde i et heseblesende tempo, 6:50 min. pr km. med lungene hengende ut av munnvikene. Nå klarer jeg i alle fall å holde tempoet på 05:15 min. pr km. over et 8 km strekk i varierende terreng. Vil jo si dette tyder på en grei forbedring (uten å kunne så alt for mye om det.) :-).

Har gått ned 0,5 kg denne uka, spist 2300 kcal pr dag. Totalt vekttap til nå, siden 02.01.2014 er 8,7 kg.

Fornøyd med det... :-)

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #19 : 28. februar 2014, 09:14 »
Ukas resymè. 2300 kcal pr dag. 3 kardioøkter med varierende intesivitet og 3 styrkeøkter (med kroppsvekt, hjemme). Gått ned 0,8 kg denne uka.

Så... 02.01.2014 veide jeg 94,6 kg og hadde livvidde på 105,5 cm.
idag  28.02.2014 veier jeg 85,1 kg og livvidden er 97 cm.

Det nytter...  Grin

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #20 : 28. februar 2014, 09:30 »
Gratulerar! Cheesy
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #21 : 28. februar 2014, 13:51 »
Takk for det. Det føles godt. :-)

Hmm, med endret livsstil og litt lettere kropp føles det merkelig å begynne å kjenne på behovet om å kanskje se litt bedre ut, med tiden. Kanskje klare å bygge litt muskler, for å klare å bli litt markerrt og føle meg mer vel... Pussige tanker å få.
Jeg fyller 43 år i Juli og har ingen store ambisjoner om å overvinne alderen, men det hadde vært ILLE moro å klart å gjennomføre en slik ting. Jeg har ingen kunnskaper om muskelbygging, og om det er for sent for meg å kunne "se bra ut".
Men, lurer på om jeg ikke skal gjøre et forsøk....gitt... Smiley      Tips?

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #22 : 05. mars 2014, 13:26 »
Etter et vekttap på 9,5 føles trening lettere, løpesteg, pust og motivasjon er mye bedre enn noen gang. Jeg konkurerer kun mot meg selv og syntes det er fint. Men all denne joggingen/løpingen kom med en pris. vonde bein... Så, jeg stakk innom løplabbet en tur og testet meg, der ble det avdekket at jeg løperhelt forferdelig feil. Jeg lander hardt på hælen og løper for lange steg. I dag skal jeg ta meg en tur i nye, tilpassede løpesko, og det blir spennende.

Sliter med å få til noen gode kilometertider (i mitt hode) selv om løpinga føles bra.
Finnes det noen her som kan fortelle meg hva en helt brukbar tid på 3000m, 5000m og 10 000m er. Eller rett og slett hva en brukbar kilometertid er. Jeg kommer som sagt før fra et helt utrent nivå og begynte å trene regelmessig for ca 3 mnd siden. Har ingen ambisjoner om noe annet enn å komme i grei form og prøver ikke å oppnå "fantasitider".
Denne uka spiser jeg 2500 kcal pr dag, blir spennende å se hva vekt og målebånd sier på Fredag.

Er 42 år, 181 cm høy og veier nå ca 85 kilo.

Utlogget Stuffed

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 820
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 820

  • Hardt kjør til vi dør!
Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #23 : 06. mars 2014, 08:38 »
Greie tider på distansene du nevner må vel være noe sånt som dette:

3000m = 14 min
5000m = 21 min
10000m = 45 min

Tror du kan si du er i helt grei form hvis du klarer de Smiley
Veien til storhet er mange, du må bare finne den som passer deg best!

Treningslogg!

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #24 : 07. mars 2014, 09:14 »
Ukas hendelser, 4 løpeturer med varierende intensitet og 3 styrkeøkter med fokus på basisøvelser som knebøy, markløft, benkpress og stående roing mm. Har spist 2500 kcal pr dag. Har mistet ytterligere 0,9 kg denne uka og er fornøyd med det. Nå veier jeg 84,2 kilo og målet syntes å være innen rekkevidde... :-)

Utlogget reb-st

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 371
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 371

  • "Even heroes have the right to bleed"
Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #25 : 07. mars 2014, 09:17 »
Hatten av för dig!  headbang
Längd: 187 cm
Vikt: 102,7 kg
Jobb: Elevassistent & Ordensvakt

KB: 227,5kg 1MR | BP: 160kgx8 | ML: 255kgx8

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #26 : 07. mars 2014, 09:29 »
Takk for det. Hyggelig med tilbakemeldinger. :-) nå er jeg VELDIG spent på om en mann på snart 43 år kan klare å bygge litt synlige muskler også. Skal i alle fall gi det et forsøk. Noen sier at det aldri er for sent...det gjenstår å se. ..

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #27 : 14. mars 2014, 07:49 »
Ukas hendelser: 3 styrkeøkter med fokus kun på baseøvelser. Nytt for meg, og stølhet er jo moro.. :-)
                        2 lange, lette restitusjonsjoggeturer.

Har gått ned 0,6 kg denne uka og veier nå 11.1 mindre enn når jeg begynte. Har spist 2600 kcal pr dag.

:-)

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #28 : 21. mars 2014, 07:18 »
Vekta viste ytterligere nedgang i dag, 0,7 kg til brent vekk :-) Har tilsammen gått ned 11,8 kg. Har økt mengden styrketrening og hatt en kardioøkt rett etter hver styrkeøkt. (får hjelp til styrkeøvelser jeg ikke har erfaring med, så jeg slipper å gjøre feil og skade meg)
Dag 1: Knebøy, Markløft, benk.
Dag 2: Kardio (løping, spinning), og flere varianter med slynge
Dag 3: Knebøy, Stående roing, Skulderpress.
Dag 4: Lang løpetur og "opplæring" på øvelser med manualer. Diverse mageøvelser.
Dag 5: Hvile
Dag 6: Knebøy, Markløft, benk, skråbenk, flyes.
Dag 7: Rolig jogg (1 mil på ca 55 min) Og plankeøvelser, slynge.

Føler egentlig dette fungerer greit for meg nå, det er lystbetont og moro. Har spist 2700 kcal pr dag og er aldri sulten. Passer på å få mye søvn og begynner å få et høyt energinivå. 

Live 2 win !  Grin                                                 

Utlogget Odyssey

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

Sv: Kalorikalkulatorhelvete... ?
« #29 : 28. mars 2014, 08:14 »
Denne uka har vekta rast ned til 81,6 kg. Dvs 1,2 kg siden forrige Fredag. Syntes kanskje dette er litt mye på en uke?.... Snart på tide å trene tyngre og spise mer frem til jeg ser om det er mulig å få noe muskler på dette skroget. For meg har det gått ganske greit å gå ned 13 kg, det er en slags kode som må knekkes for å forstå hvordan man skal gjøre det. Og så må man være konsekvent og disiplinert med seg delv. Fungerer for meg i alle fall.... :-)



Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!