Skrevet av Emne: hvor ofte bør man trene markløft?  (Lest 8628 ganger)

Utlogget rsagneskar

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 468
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 468

hvor ofte bør man trene markløft?
« : 28. januar 2014, 20:20 »
hei.

hvor ofte mener dere at man skal trene markløft? mange ganger i uka på lav intensitet? annen vær uke på veldig høy belastning? Andre erfaringer?
ELSKER TRENING!!

94 modell Wink  altså 17 år Smiley

høyde 182cm
vekkt ca: 82kg

Trenings logg

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=123629.new#new



har dysleksi så ikke mas om at jeg skriver dårlig, om de ikke er nødvendig Tongue

Utlogget Alex_26

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Sv: hvor ofte bør man trene markløft?
« #1 : 16. mars 2014, 21:22 »
Jeg er helt ny her inne, og helt ny til trening, spesielt styrkeløft.
Men jeg startet med markløft for 4 mnd siden, løftet da maks 100kg, løfter nå 160kg. Jeg har trent markløft 2 ganger i uka, med maksløft hver andre uke, noen mener kanskje det er for mye maks trening, men det har funket, har jo økt 15kg i mnd, å ligger ann til å fortsette Smiley.

Seriene jeg har kjørt er:

Uke 1
Dag 1: Oppvarming 2 sett - Videre 6Rep 100kg - 6 Rep 120kg - 4Rep 130kg - 3 Rep 140kg
Dag 2: Oppvarming 2 sett - Videre 6Rep 100kg - 4Rep 120kg - 3Rep 130kg - 2Rep 140kg - 1 Rep 150kg

Uke 2

Helt likt dag 1 - Uke 1
Dag 2: Oppvarming 2 sett - Videre 2rep 120kg - 1Rep - 140kg Så maksløft, hva det nå enn er!

Jeg tror på det at jo mer grunn du gir musklene til å vokse, jo mer vil de vokse. Da er det viktig å jevnlig øke vekten. Men jeg skjønner at overtrening og belastningsskader kan komme fort hvis man mangler grunntreningen. Ingen kjenner kroppen bedre enn seg selv, kjenner du at du kan presse så gjør det, kjennes det feil så stopp med en gang Smiley.


Jeg veier 74kg, er 175cm høy.

Utlogget imnotaswede

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: hvor ofte bør man trene markløft?
« #2 : 20. mars 2014, 18:35 »
Jeg er relativt uerfaren i forhold til mange andre på forumet her, men jeg skal svare etter beste evne Wink

Jeg kjenner flere som har vært vellykket med å markløfte tungt to ganger i uken, dette er noe jeg aldri kunne ha gjort.. Jeg har prøvd det i to ulike perioder, begge gangene ble nervesystemet mitt totalt utbrent etter et par uker.
Det som har fungert best for meg er å 5/3/1 sitt opplegg på mark en gang i uken, og supplere med speed DLs en annen dag løpet av uken hvis jeg føler at jeg har overskudd.

16 år gammel

Markløft: 190 kg
Benk: 100 kg
Knebøy: 120 kg
Vekt: 81 kg

Utlogget Eric Heiden

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 975
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 975

Sv: hvor ofte bør man trene markløft?
« #3 : 12. april 2014, 16:38 »
det er vel aller best løfte hver eneste dag  Cheesy , men det har vel ikke folk tid til. Men så ofte som mulig. men kan se ut som man ikke trenger å marke så ofte som andre øvelser. en gang per uke kan være nok til å få litt utvikling, så fremst man trener bra ellers

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!