Skrevet av Emne: Klarer ikke å gå ned i vekt :(  (Lest 2199 ganger)

Utlogget Inamali

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Klarer ikke å gå ned i vekt :(
« : 30. april 2014, 23:23 »
Hei

Jeg er ei jente på 24år. For en måned siden begynte jeg med treningen (trener 5 ganger i uka både med styrke og mye cardio). Spiser 4-5 ganger om dagen (kylling, ris, grønnsaker, frukt, biff, whey (det tar jeg til frukost) ). Fikk treningsplan fra en personlig trener. I tilleg tar jeg L carnitine (før treningen). Da jeg er på gymen så gir jeg 200% men.... jeg går ikke ned i vekt Sad

Passer på hva jeg spiser, hva og hvordan jeg trener, spiser ikke søtsaker, drikker masse vann men vekten går ikke ned.

Har noen noe forslag hva som må gjøres? Bør jeg snakke med legen? Har noen hatt lignende problemer?

Vær så snill og hjelp meg

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Klarer ikke å gå ned i vekt :(
« #1 : 30. april 2014, 23:46 »
Du må skrive i detalj hvor mye du trener og spiser. Dvs. tid på styrke, tid på kardio, intensitet og mengde mat i hvert måltid. Regn gjerne ut fordelingen mellom fett, karbohydrater og protein, samt kcal. Vet du ikke hvordan, så google litt.
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget guttvalp

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 21

Sv: Klarer ikke å gå ned i vekt :(
« #2 : 15. mai 2014, 10:54 »
Hei,

Jeg høres kanskje ut som en drittsekk nå, men det er ikke meningen.
Det er veldig enkelt; du spiser helt sikkert for mye kalorier. Skal man ned i vekt må man ligge i underskudd, skal man gå opp må man ligge i overskudd. Så lenge du ikke har noe sykdommer som lavt stoffskifte eller lignende så er det ingen grunn til å ikke gå ned i vekt på underskudd.

Så; Vær ærlig med deg selv. Det lille du spiser i mellom måltidene kan utgjøre forskjellen. Tren masse, ligg i underskudd og få i deg nok proteiner.

Good luck!

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Klarer ikke å gå ned i vekt :(
« #3 : 19. mai 2014, 14:13 »
Hmm...viktig at du sjekker ut, som gammer'n skriver, for alt du spiser bør loggføres. Dette kan du gjøre i 2-3 uker for å lære deg hva og hvor mye du egentlig spiser. Den største tabben vi kan gjøre er å starte et kosthold i sparebluss - spesielt hvis kroppen i utgangspunktet hadde gått i et langvarig underskudd. Min erfaring er at de fleste spiser litt for lite totalt sett, men gjerne alt for mye av ugunstig matvarer på samme tid. En endring av innhold og mengde skal normalt sett sette i gang forbrenningen. Først da kan/bør du redusere inntaket og gå i underskudd. I tillegg må du bruke speilbildet og ikke bare vekta som mål. Med et forbedret kosthold og styrketrening kan du øke muskelmassen og redusere fett%, men det synes ikke nødvendigvis på vekta. Kjenn etter hvordan energinivået ditt er og se det i sammenheng med hvor bra du trener. En bevisst holdning til disse to faktorene kan være gode indikatorer på hva du gjør rett og galt....Lykke til og stå på du:)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Klarer ikke å gå ned i vekt :(
« #4 : 20. mai 2014, 01:01 »
Du kan starte med å kutte ut all form for kosttilskudd. (Du kan beholde vitaminer + omega3)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!