Skrevet av Emne: Mann 22 trenger hjelp til å gå ned i vekt trenger tips!:)  (Lest 2856 ganger)

Utlogget asdasd123123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

Hei! Jeg er en mann på 22 år veier 89kg og er 173cm høy og har endelig gått inn for at jeg skal endre livsstil og komme meg vekk fra dataen! vet ikke helt hvor jeg skal begynne men får prøve meg litt frem, here it goes!

Lurer på en del ting, bør jeg bare konsentrere meg om 1 time sykling/rask gange/jogging 5 ganger i uken? Har lyst å gå ned i vekt litt raskt så jeg kan begynne med styrketrening og føler da at å begynne med styrketrening når jeg veier såpass mye vil bare bli bortkastet siden jeg har lest at det ikke er mulig å bygge muskler og gå ned i vekt samtidig.

Da lurer jeg også på hva ville idealvekten min være på før jeg begynner med styrketrening?
Også det med diet er havregryn å anbefale når man går ned i vekt? vet det er en del kalorier i,  er det noe annet jeg kunne spist til frokost trenger egentlig hjelp til oppsett av en diet.


Håper på mangen tilbakemeldinger! Smiley



Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Ingen grunn til å utsette styrketreningen da den vil hjelpe deg å beholde muskelmassen mens fettet forbrennes. Du får bedre kroppssammensetning istedenfor at du bare får en kropp som ser ut som før bare litt mindre. Husk å få i deg nok protein på diett, det hjelper med å beholde muskelmassen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget asdasd123123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

H
Ingen grunn til å utsette styrketreningen da den vil hjelpe deg å beholde muskelmassen mens fettet forbrennes. Du får bedre kroppssammensetning istedenfor at du bare får en kropp som ser ut som før bare litt mindre. Husk å få i deg nok protein på diett, det hjelper med å beholde muskelmassen.

Hei takker for svar!:) har satt opp en "diett" som følges. om du kan se over denne om det trengs endringer i den.
07:00: Havregryn med melk og kanel.
10:00: Et eple og en banan. spørs hvor sulten jeg blir etter trening (trener oftest om morgenen)
13:00: Litt kylling/kjøtt med noen grønnsaker (løk,gulrot og paprika) blir vell til at jeg bytter på kjøtt og kylling så det ikke blir for ensidig.
16:00: Middag samme som til lunsj bare en litt større porsjon kanskje med noe annet til.
23:00: Kvelds er jeg usikker på hva jeg kan hive i meg, men tenker også at jeg sikkert må ha noe å spise fra kl 16:00 til 23:00 virker litt lang tid kanskje noe frukt eller noe sånt.

Skjekket BMR kalkulatoren som viser:
Middels aktivitet: Moderat trening 3-5 ganger per uke.
3114.57 kalorier
Jeg tenker å trene 4 ganger i uken 30min cardio og styrke. trener allerede 30 min cardio 4 ganger i uken men skal begynne med styrke neste uke.
Men synes 3100 hørtes veldig mye ut. Har du noe forslag? er som sagt 22 år  89 kg og er 173 cm høy.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Virker ikke som et proteinrikt kosthold. Angående kalorier så får du prøve deg fram og se om det resulterer i ønsket vektnedgang.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!