Skrevet av Emne: Mage  (Lest 2520 ganger)

Utlogget frkfryd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Mage
« : 24. mai 2014, 10:33 »
Hei
etter jul har jeg begynt å trene, noe kondisjon og noe styrke. Problemet er at det kan se ut som om magen min vokser i takt med magemusklene... Opplever at jeg har mer magemuskler og klarer flere øvelser, men magen min buler mer og mer ut.
Har ikke lagt på meg i kilo, men har gått fra flat mage til "tidlig gravid" mage.
Andre som opplever det samme?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mage
« #1 : 24. mai 2014, 11:32 »
Tipper det hovedsaklig skyldes mer mat i magen. Du får høyere forbrenning av å trene og spiser mer mat selv om du ikke går opp i vekt. Magemuskulaturen kan tenkes å utvikle seg litt i styrke og størrelse og det har du bare godt av. I tillegg så vil muskulaturen få litt pump etter en treningsøkt og vil være litt større og tydeligere da. Tren overkroppen i tillegg så utvikler kroppen seg i takt og resultatet blir harmonisk.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget frkfryd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Mage
« #2 : 24. mai 2014, 18:45 »
Trener overkroppen også, og resten av kroppen ser strammer ut nå enn før. Har også begynt å føre matlogg, og ligger på ca 15-600 kalorier om dagen. Vanskelig å vite nøyaktig om det er mer enn før, men tror det er omtrent likt. Spiste endel fettholdig mat før som jeg nå har byttet ut med fettfattige varianter. Feks er det slutt på fløtesauser og meierismør.
og ja, har sjekket, er ikke gravid:-)

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mage
« #3 : 24. mai 2014, 20:17 »
Hvis du spiser 1500 kalorier per dag, trener og holder vekta oppe så må du være ganske tynn. Tipper den krusningen på magen er ganske ubetydelig.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget frkfryd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Mage
« #4 : 25. mai 2014, 10:32 »
Har vært slank bestandig, med flat mage. Har ikke noe i mot å legge på meg litt, men da vil jeg at kiloene fordeler seg jevnt over hele kroppen.
Trener ikke for å slanke meg, matloggen begynte jeg med for å finne ut om jeg spiste mer enn jeg trodde.
Sett i profil, står magen lengre ut enn puppene, så "krusningen" er kanskje ubetydelig hadde den blitt plassert på andre, men på min kropp så blir den ganske synlig.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mage
« #5 : 25. mai 2014, 11:17 »
Vanskelig å kommentere uten at du legger ut før/etter bilder med synlig magemuskulatur.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Mage
« #6 : 29. mai 2014, 02:04 »
Hei
etter jul har jeg begynt å trene, noe kondisjon og noe styrke. Problemet er at det kan se ut som om magen min vokser i takt med magemusklene... Opplever at jeg har mer magemuskler og klarer flere øvelser, men magen min buler mer og mer ut.
Har ikke lagt på meg i kilo, men har gått fra flat mage til "tidlig gravid" mage.
Andre som opplever det samme?

Tror det er helt vanlig bloating du beskriver her. Feks hvis du har mye luft i magen.. Eller ligger høyt på karbohydrater.

Jeg får også "ekstra stor mage" etter jeg har trent magen.

Utlogget frkfryd

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Sv: Mage
« #7 : 30. mai 2014, 13:21 »
Bloating er det samme som oppblåst mage? Har ikke mye luft i magen...
Når jeg loggførte maten min, spiste jeg vist i snitt mer karbohydrater enn anbefalt. (59%) Det kan være fordi jeg er glad i musli til frokost, lunsj og generelt som snacks. Noen tips til proteinrike frokoster og lunsjer som er raske å lage?

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Mage
« #8 : 30. mai 2014, 13:42 »
Bloating er det samme som oppblåst mage? Har ikke mye luft i magen...
Når jeg loggførte maten min, spiste jeg vist i snitt mer karbohydrater enn anbefalt. (59%) Det kan være fordi jeg er glad i musli til frokost, lunsj og generelt som snacks. Noen tips til proteinrike frokoster og lunsjer som er raske å lage?

Ekstremt væskeinntak kan også ha noe å si.

Mager kesam (vanilje eller vanlig) med bær til inneholder mye protein. Ellers er det enkelt å ta med seg gresk yoghurt m/div i butikken, de inneholder mye protein.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!