Skrevet av Emne: Kostholdsplan-behold muskelmasse ned i fett  (Lest 2330 ganger)

Utlogget osc

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Kostholdsplan-behold muskelmasse ned i fett
« : 17. juni 2014, 23:16 »
Hallo!
Har siste tre årene endret kosthold og treningsvaner.
I slutten av 2010 veide jeg godt over 150kg som 20åring, i dag er jeg 24år trener 4-6 ganger i uken og veier 135kg igjen Sad
Jeg søker råd når det kommer til en effektiv kostholdsplan, uten og miste betydelig muskelmasse.
I slutten av januar veide jeg 119kg og alt gikk som det skulle. Holdt kostholdet og trente aktivt. Jeg gikk ned 6-7kg fra 1januar til 27januar, problemet var at jeg mistet betydelig styrke og mistet en del av motivasjonen.
Grunnen til jeg trener er for det er artig, utfordrende og bedre helse.
I starten av februar skadet jeg kneet og var ute i 2mnd, når jeg endelig var frist igjen i kneet så skadet jeg skulderen og var ute i nye 2mnd. I HEILE den perioden spiste jeg dårlig, drakk mye alkohol osv. Pr.dags dato veier jeg 135kg og har endelig kommet tilbake til formen jeg hadde i januar.
Jeg trener som sagt veldig aktivt løfter vekter 4-6 ganger i uken avhengig av hvordan kroppen kjennes ut, med tanke på restitusjon osv.
Bare for å danne ett bildet så trener jeg på 120kg i benkpress, 26kg biceps manual, tar 10dips, 35 armhevinger, trener på 160 i mark etc.

Jeg vil gjerne fortsette å trene styrke uten noe særlig cardio(jogging). Jeg har endret vaner igjen å begynt å gå til treningsstudio(4km) og til butikken. Er mye på fjellet å fisker og går turer osv, så går en del.

Gikk på lavkarbo mer eller mindre 2år i strekk, utennom i korte perioder. Problemet mitt er at med en gang jeg begynner å spise karbs så legger jeg svært lett på meg(ikke bare vann vekt)...

Jeg tenkte å ligge på 1800-2300kcal pr.dag

Kostholdsplanen jeg har satt opp er:
Frokost/lunsj: 100g ris, 400g karbonadedeig 5%fett= 886 kcal, jeg lager dette kvelden før. Spiser litt av den til frokost og resten til lunsj.
Middag/før trening: 50g ris, 200-300g karbonadedeig 5%fett= 570kcal
Etter trening: proteinshake 75gram=270kcal- avhengig av treningsøkt
Kvelds: salat, laks/kylling/svinekjøtt(300g)= ala 400-500kcal
Totalt: ca 2250kcal--- Protein 200-250g, karbs 120-140g, fett 30-70g.

Drikk: funlight,kaffi(på jobb) og vann.
Kosttilskudd: multivitamin, fiskeolje, creatin
Evt.snacks: nøtter, skinke,kylling e.l

Har dere noen formeninger om kostholdsplanen min?
Muligens litt lavt kcal nivå? Litt lavt inntak av fett?
Mål: målet mitt var 110kg til juli, dette rauk når jeg pådro meg skader osv.
Nytt mål er 115kg til desember. Forventer ikke å nå målet, men liker alltid å ha noe vanskelig å strekke seg etter Smiley
Håper på 1-2kg vektnedgang i uka første tiden til jeg går ned til rundt 120kg, også 2-3kg/mnd etter dette.

Edit: 24år, 181cm, 135kg

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!