Skrevet av Emne: Melk i Spania  (Lest 2337 ganger)

Utlogget ProB

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 101
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 101

Melk i Spania
« : 02. august 2004, 15:53 »
På familieferien vår kjøpte jeg Melk til gamlefar og ungene. Det som forrundret meg var at holdbarhets datoen på melka ofte var opptil et halvt år frem i tid.  Innholdet var nokså det samme som i Norge.
Selvfølgelig er denne type tilsatt litt av hvert, men alikevel så var smaken god. Skummetmelken var mye fyldigere i Spania og kan sammenlignes med Lett melk / hmelk i Norge.

Kylling-filet og pålegg var prismessig på et annet nivå. Pålegget på ca 300gr kostet ikke mer en 10-20kr.

Huff vi ligger langt etter  biggrin

Prob

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

SV: Melk i Spania
« #1 : 02. august 2004, 18:18 »
Hmmm... faktisk noe å tenke på. Jeg drar til Hellas om 2 uker. Gruer meg til den dårlige flymaten og at du KUN har hvitt brød der nede. Får ta med kasein protein.. he he.  biggrin
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget nicedude

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

SV: Melk i Spania
« #2 : 02. august 2004, 23:32 »
joda man kan jo si det slik !!! men vil nå påstå norge stiller i en helt annen klasse når det gjelder kvalitet på produkter,,mer øklogisk og mye strengere hygiene kontroller under produksjon!!!!!!Betaler gjerne litt mer for trygghet !  Wink

Utlogget Bav

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 676
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 676

SV: Melk i Spania
« #3 : 02. august 2004, 23:32 »
I mange land (også i Sveits, der jeg har mest erfaring) er melken behandlet. Ofte vil det si at den er laktoseredusert, eller at laktosen (melkesukkeret) er spaltet. Dette gir en mye langre holdbarhet så lenge kartongen er uåpnet, og næringsinnholdet er omtrent det samme vi er vant med i Norge. Smaken kan oppfattes som noe mer søt, selv om melken ikke inneholder mer karbohydrater, eller totalt energiinnhold. I Norge får man kjøpt laktoseredusert melk, men denne er dyr.
Du har helt rett, Norge har mye å lære.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!