Skrevet av Emne: Unødvendig med karbohydrater etter styrketrening?  (Lest 2961 ganger)

Utlogget zhero2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Hei,
kikket litt rundt om hva som var det mest optimale med tanke på karbohydratkilder etter styrketrening, da jeg
fant denne artikkelen: http://fitnessbloggen.no/karbohydrater-trening/
Dette strider jo veldig mot det jeg har forholdt meg til i alle år. Er det noen her inne som har erfaring med dette?
Hvis jeg skal ned i vekt er det jo dumt å hive i seg ekstra karbohydrater og kalorier etter trening om kun proteiner gjør samme nytten.

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Eller du kan spise tilsvarende mindre karbohydrater senere på dagen.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget zhero2

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

Ja, men før ble det sagt at om man kun tok proteinpulver f eks etter trening, så ble det bare dyrt brensel, da kroppen brukte det til næring istedenfor karbohydrater. I tillegg har man denne effekten av insulinutsondring fra karbohydrater, men ut fra denne artikkelen har visst ikke det så mye å si. Har for øvrig lest denne "sticky-posten" her også angående GI. Skjønner at GI-tankegangen er litt passê. Har skjønt at så lenge man har spist karbohydrater i løpet av dagen, så trenger man ikke å time det i forhold til styrketreningen. Ikke trenger man "raske karbohydrater" en gang. Jaja, får se hvor lenge det varer før forskningen tyder på det motsatte igjen da Wink

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Det viktigste er nok at du får i deg nok protein sånn at kroppen ikke kannibaliserer eget vev for å få nok til vedlikehold og at den har et overskudd til å bygge mer muskulatur. Å spise så mye raske karbohydrater at man havner i en blodsukker-bergogdalbane er det ingen som har noen bruk for, derfor er tilsatt sukker en issue men også GI, uten at man trenger å være dogmatisk. Cornflakes har nesten ikke tilsatt sukker men samme effekt på blodsukker likevel, f.eks. Rett etter trening er ikke et dårlig tidspunkt å få i seg mat.

Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!