Skrevet av Emne: Skinny guy belly fat  (Lest 1254 ganger)

Utlogget miwinast

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Skinny guy belly fat
« : 18. august 2014, 19:52 »
Alder: 22
Høyde: 183
Vekt: 70kg

Hei!

Jeg har nylig begynt å trene for å bli større. Som dere sikkert ser er jeg ganske spinkel (183cm/70kg). Jeg spiser sunt, variert, flere kallorier enn jeg brenner, nok proteiner og ligger på 6g creatine om dagen. Allerede etter de første par ukene ser jeg effekt overalt, sånn sett er jeg strålende fornøyd! MEN. Det sier seg vell kanskje selv at siden jeg ligger på kallorioverskudd, vokser nedre del av magen. Er det noen som har noen tips til dette?

Mine egne tanker og det jeg har lært av andre er at jeg burde "bulke" opp til en viss vekt og så "deffe" ned igjen. Det jeg er redd for da er at når jeg deffer vil jeg miste for mye muskler og ende opp der jeg startet i utgangspunktet? Kan noen forklare dette...?

Takk!
 

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Skinny guy belly fat
« #1 : 19. august 2014, 12:53 »
Når du er i et energioverskudd øker både fett% og muskelmasse. Det er alltid et mål at fettprosenten ikke tar over, men at du greier å bygge muskler som gir deg en vektøkning totalt sett dår en kommende deff fullføres igjen. Du må rett og slett kjøre ned kaloriinntaket gradvis og passe på at du får i deg nok proteiner, fiber, gode fettkilder og rette karbohydrater. Langsomme(eks:havre, langkornet brun ris, knekkebrød, generelt grovere produkter) som et generelt karb-inntak. På morgenen og etter trening kan du spise litt rask karb(riskake, banan, litt syltetøy, bakt potet...) Loggfør inntaket og mål det opp mot treningsenergi og generell energi løpet av dagen. Mister du raskt styrke og er sliten etter en uke er det et tegn på at inntaket er for lavt eller at du har redusert energiinntaket for raskt. Det er fullt mulig å ligge i et lite underskudd og samtidig bevare muskelmassen din med rett kosthold og trening, samt nok hvile(7 timer søvn hver natt).
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!