Skrevet av Emne: Min deffe plan.  (Lest 2118 ganger)

Utlogget Fridolfsson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Min deffe plan.
« : 05. august 2014, 23:25 »
Hei, ny her på forumet men har støtt og stadig hvert på besøk Smiley

jeg har satt opp en plan for deffing, mitt mål er og ligge rundt 0,5-0,7kg vekttap i uken.
Min fett % ligger på 22% ca og veier 108kg, vill ned til 12-15%. For og så  lean gaine videre.
Trener 5 dager i uken, og tar mine 2 hvile dager i helgene, men kan ta en ekstra økt i helgene om jeg føler for det.

Minne kalorier og makroer er satt opp som følgende.
Trenings dager: 2400 kalorier 150g karbs, 240g protein, 94g fett.  25/40/35
Hvile dager blir: 3000 kalorier 338g karbs, 263g protein, 67g fett.  45/35/20

Jeg hadde i våres deffet ned til 94kg men økte spisingen til så mye jeg orket ( sun kost) og økte fra 94 til 108kg på bare 2mnd  Chef
så nå skal det prøves igjen!

Starter dette programmet til mandag, tar i imot kritikk og innspill om dette.

Utlogget Sørlending91

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 19
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 19

Sv: Min deffe plan.
« #1 : 05. august 2014, 23:37 »
Heisann,

Noen må gjerne korrigere meg på dette men om vektreduksjon er i fokus kan du fint redusere kaloriene litt totalt. Spesielt på hviledager hvor kropper ikke forbrenne like mye.

Mener å huske at høyt inntak av karbs bør være på dager med harde økter, spesielt om du kjører kardio.
Selv kutter jeg ris på styrke dager og har ris til middag på kardio dager for å balansere karbo inntaket. Spiser du en god middag med trege karbs og venter i 3-4 timer før trening, tar en-to kopp kaffe/preworkout før treninga vil du ha en killer treningsøkt med masse energi.

Utlogget Fridolfsson

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Min deffe plan.
« #2 : 06. august 2014, 00:00 »
Mitt fokus er primært og gå ned i fett % og holde muskel masse, jeg har ikke hastverk og rase ned i vekt. Hvorfor jeg vil ligge på rundt 0,5kg i uka. Jeg har lavt karbo inntak på trenings dager for holde glykogenlagrene lavt for og få kroppen til å hente energi fra fett lagrene.
og ta et høyere kalori inntak i helgene for å restuere å øke forbrenningen.
Det kan godt være noe i kutte litt på hviledagen.

Har denne gangen også laget en tabell i excel, for og holde kunne analysere og så korrigere videre. 

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Min deffe plan.
« #3 : 13. august 2014, 23:20 »
For enkelhetens skyld er det like greit å spise like mye hver dag. Det er lettere å holde styr på og like effektivt (for min del i alle fall). Det er mest sannsynlig ganske mye du skal ha bort. 14 kg på to mnd er nesten kun fett. Jeg vil igrunn anbefale deg å ikke tenke så mye på hvor mye du faktisk går ned, men at du går ned så lenge det ikke er mange kilo i uken. Du kan fort gå ned 1,5 kg i uken i starten av dietten. Med 0,5 kg i uken vil det ta evigheter og det vil bli mye hardere mentalt. Kjenner en som gikk gjennom deff i ca 7 mnd.
Når det gjelder styrkemessig vil du uansett gå ned. Sier seg selv at det er forskjell på feks 108 kg og ned til 80 kg. Men derimot vil den relative styrken være betydelig bedre Smiley

Det beste du kan gjøre er å se hvordan utviklingen går selv og justere deretter. Går du ned 2 kg i uken i starten med normalt energioverskudd uten å gå ned noe styrkemessig på treningen ser jeg ingen grunn til å  "være redd for å gå ned for mye".
Det du nevner med lavt karboinntak på treningsdager ser jeg ingen grunn til nå i starten. Jeg har ikke nok erfaring til å si om det du sier stemmer eller ikke, men du vil fint kunne gå ned i vekt i starten ved å spise 40-50% karbs hver dag nå i starten. Så kan du evt endre til det du sier over når det begynner å bli vanskeligere å gå ned i vekt, om teorien faktisk stemmer.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!