Skrevet av Emne: Vektreduksjon - spise for lite?  (Lest 2095 ganger)

Utlogget Supersim1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Vektreduksjon - spise for lite?
« : 12. september 2014, 17:44 »
Hei! Jeg er ny på forumet, så jeg beklager om jeg legger denne posten feil.

Jeg har trenet aktivt i 5 år, men ikke alltid tatt det like serriøst. Er nå 21 år, veier 97 kilo og er 189cm høy.
Om jeg skal tippe på fettprosenten min, ville jeg sagt 18/19%. Jeg har alltid spist relativt sunt og drikker ikke så ofte.
Nå har jeg studert et år, og tenkte det var på tide å ta dette serriøst igjen! Har et treningsprogram jeg er meget fornøyd med og har lagd en kostholdsplan (egentlig). Problemet er at når jeg nå gikk over kaloriinnholdet i dagens måltid (fredag) endte jeg på like under 2000 kalorier. Jeg gikk også over hva jeg har spist ca hver dag i hele sommer, noe som var ca 2500 (lite trening i sommer, desverre). Jeg har ikke gått ned et gram i sommer, eller i fjor for den saks skyld, og jeg tror sjelden jeg har spist over 3000 kalorier som jeg anntar er min daglige forbrenning.

Om det hjelper har jeg spist dette idag (fredagstaco spiser jeg snart):

Frokost 0945: 3 speltlomper, 2ts mager kesam, 100g drenert tunfisk (med hjemmelaget tacokrydder uten salt), ca 20g paprika. ca 410 kalorier
Under trening 1200: en banan. ca 95 kalorier
Rett etter trening: proteinshake ca 23 kalorier
Lunsj 1430: 210g mager cottage cheese, 100g mager kesam, 15g rosined. ca 380 kalorier
Middag 1830: Taco (skal spise med flere venner, så blir ikke så sunn og beregner ekstra kalorier) 750 kalorier
Skal egentlig ikke ha kveldsmat, men kanskje et knekkebrød m pålegg. 60 kalorier
Totalt: 1718 kalorier

Merk: Stekte tunfisken i noen g smør. Har også lagt inn hva jeg drikker (melk og ellers vann/zeroh! saft)

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Vektreduksjon - spise for lite?
« #1 : 15. september 2014, 11:00 »
Anbefaler deg å doble inntaket for deretter å justere sakte men sikkert ned til underskudd igjen. Spørs om kroppen din er villig til å hverken slippe fett eller bygge muskulatur dersom du starter for lavt på kaloriinntaket. PS! Proteinshaken; mente du cirka 120-130 kalorier? Det kunne stemme bedre;)
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!