Skrevet av Emne: Trenger hjelp til å legge om kostholdet mitt.  (Lest 2768 ganger)

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Trenger hjelp til å legge om kostholdet mitt.
« : 15. oktober 2014, 10:46 »
Hei, har aldri hadd noe bra kosthold, så jeg lurte på om noen kunne hjelpe meg å lage en plan for å legge det om?

For øyeblikket har jeg et ganske så uregelmessig matinntak.

Jeg er litt flink med middagen, men det er stort sett det eneste. Er som regel kylling og ris, laks med fullkornpasta og grønnsaker (brokkoli, gulrot og blomkål). men dette er bare mandag-torsdag ettersom jeg bor på hybel, og med en gang jeg kommer hjem er det usikkert hva jeg får til middag.. hehe..

Spiser frokost av og til på mandag - fredag, men hjemme er det nesten ingenting.. absolutt noe å bli flinkere på.

Lunsj er noen brødskiver på jobb.. (Jeg er IKT lærling, og vi er 6 stykker som deler på å ha lunsj. vi har hver sin uke å kjøpe inn brød og pålegg) har vurdert å heller lage min egen lunsj, feks skjære opp litt kylling og salat og ha med, men har liksom aldri giddet..

Middag er som sagt over; kylling og ris, og laks, fullkornpasta og grønnsaker. og kanskje en hamburger i ny og ne.

Kvelds er ikke noe jeg er så veldig flink på.. blir som regel en proteinshake etter trening, så klarer jeg ikke å dy meg, så det blir en potetgull pose og en del pepsi max også... Spiser brødskive av og til hvis jeg er blitt sulten etter potetgullet  biggrin

Jeg kan ikke drikke melk, får vondt i magen av det, men i følge legen er jeg ikke alergisk mot melk/laktose, men får like vondt av laktosefri melk. Hvordan løser jeg kalsium problemet?


Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Trenger hjelp til å legge om kostholdet mitt.
« #1 : 15. oktober 2014, 21:46 »
Kalsium+D-vitamin piller

http://www.apotek1.no/kost-og-ernaering/vitaminer-mineraler/kalsium

http://osteoporosedoktor.no/forebygging/pasient/kalsium-i-maten

Vanskelig å få i seg opp i mot 1000 mg kalsium per dag uten melkeprodukter.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget rob1

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 126
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 126

Sv: Trenger hjelp til å legge om kostholdet mitt.
« #2 : 18. oktober 2014, 14:06 »
Takk for svar!

Noen som kan hjelpe meg med kostholdet?:-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!