Skrevet av Emne: Dags-kur for nattarbeider - Hvordan gjør jeg det?  (Lest 1811 ganger)

Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Dags-kur for nattarbeider - Hvordan gjør jeg det?
« : 23. oktober 2014, 13:10 »
Hei!

Jeg prøver Xpandrox kjøpt på Proteinfabrikken og lurer på hvordan jeg skal ta denne kuren når jeg plutselig snur fra dagjobb til nattjobb.

Den består av en morgen-lunsj-ettermiddagsdose. Morgen og lunsj-dosene består mye av Guarana, ginseng og andre oppkvikkende næringsstoffer, og jeg er nå et levende bevis på at man faktisk blir helt yr i kroppen en halvtime etter å ha inntatt kapslene.

Dette er kjøpt i Norge = lovlig = fungerer sannsynligvis minimalt, men jeg ønsker likevel å prøve, og da naturligvis forsøke å få maks ut av det.

Det store problemet er at jeg jobber en del netter. Jeg føler det blir galt å ta morgendosen når jeg kommer hjem fra jobb kl.07.30, før jeg går og legger meg. Både fordi den biologiske klokka allerede er i eventyrland, og fordi jeg frykter at jeg ikke får sove..

Hvordan ville dere ha gjort dette? (21-dagers kur)

Tusen takk for hjelp og tips Smiley

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Sv: Dags-kur for nattarbeider - Hvordan gjør jeg det?
« #1 : 28. oktober 2014, 13:18 »
Hva med å ta 2 ganger i stedet for 3 de dagene du har natta: en dose kl 14-15 og en dose kl 18-19. Har du hvilende nattevakter er det ikke noe særligå ta det nattestid og selv om du arbeider og er våken bør kroppen unngå for mye stimuli i løpetav natten. Det kan også forstyrre den påfølgende søvnen etter nattskift.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget MacroMan

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 72
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 72

Sv: Dags-kur for nattarbeider - Hvordan gjør jeg det?
« #2 : 29. oktober 2014, 18:19 »
Hei Rita, og takk skal du ha!

Ja det blir noe i den duren, men istedet for 2 ganger blir det en runde kl.13.30 når jeg våkner, 14.30 når jeg drar på trening og 18-19.00 når jeg drar på jobb.
Jeg føler at det er litt kraftige kaffe-aktige stimulig i de og har vært litt rett for å ta de så tett, men, dævver jeg så dævver jeg har jeg alltid sagt, og det har gått bra hittils (det stikker og klør i huden en times tid etter jeg tar de). Jeg har tross vært borti 100-ganger verre saker som har gått bra i mine yngre dager....(:

Jeg har også gjort forsøk på å få den tredje dosa rett føre trening, slik det skal gjøres i følge bruksanvisningen, men dette lar seg ikke gjøre disse dagene så jeg får bare gjøre det beste ut av det.

Er veldig usikker på om det er disse, eller kreatinet jeg har begynt å bruke samtidig som har satt en fres i kroppen den siste uka...noe er det ihvertfall...øker som rakkærn(:

Neste gang gjør jeg en ting om gangen, slik at jeg kan finne ut hva som fungerer og ikke fungerer.


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!