Skrevet av Emne: Ekstrem smerte i venstre øvre rygg  (Lest 2864 ganger)

Utlogget Mexxy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Ekstrem smerte i venstre øvre rygg
« : 01. november 2014, 13:15 »
Hallo, lagde nettopp bruker her for å stille et spørsmål ang. en ekstrem smerte i ryggmuskelen som er ved venstre skulderblad.
Litt bakgrunns info;
-Har trent i 1 år, men har nettopp starta opp igjen etter 4 måneder pause grunnet latskap (hehe).
-Bruker kreatin.
-Snuser, men aldri en time før trening men heller rett etter.
-Er 16 år og veier 72 kg. 

Jeg ankom treningssenteret og begynte å varme opp biceps, skuldre og rygg med veldig lave vekter. Det var da jeg først kjente at det stakk litt i venstre lat, det forsvant ikke under oppvarmingen så jeg bestemte meg for å kun kjøre biceps å mage idag å droppe ryggen.
Jeg begynte å varme opp armene med vanlig biceps curl og startet økten, utrolig nok kjente jeg en svak kald følelse i venstre lat men tenkte ikke så mye over det.
Når jeg var på mitt siste sett med 16kg i hver arm på biceps curl så skjedde det, mitt i settet så røyk det skikkelig i venstre lat når jeg gikk opp med armen og det begynte å brenne skikkelig der. Jeg la fra meg vektene umiddelbart og det føltes ut som lat'en lå i vann, vanskelig å forklare men se for deg at noen åpner huden og spyler masse vann på muskelen?
Jeg tok en liten pause og satte meg ned og pustet dypt, det verket i lat'en og det var vondt å bevege venstre armen. Når jeg prøvde å gjøre forskjellige biceps øvelser så ble den enda verre, uansett hva!

Orket ikke å påta meg mer skade eller smerte så jeg bare forlot senteret og gikk hjem, og her sitter jeg 1 time senere med verre smerter. Det stikker når jeg puster, brenner når jeg løfter noe med venstre og uansett hvordan jeg sitter eller ligger så gjør det vondt.

Så mine spørsmål utifra tråden er;
-Har jeg pådratt meg en alvorlig skade eller bare en strekk?
-Noen tips eller råd mot å bli bedre igjen?
-Bør jeg kontakte lege?
-Siden snusing gjør så skader blir fikset saktere, bør jeg ta en pause fra det?
-Hvor ca lenge vil dette vedvare?

Takker for svar. Smiley

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Ekstrem smerte i venstre øvre rygg
« #1 : 02. november 2014, 08:03 »
Synlig blåmerke? Strålende smerte? Hvilke bevegelser forverrer problemet?

Utlogget Mexxy

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Ekstrem smerte i venstre øvre rygg
« #2 : 02. november 2014, 16:04 »
Synlig blåmerke? Strålende smerte? Hvilke bevegelser forverrer problemet?

Nei, men det er mer rødt der. Ja, til tider. Når jeg står opp og ser ned med hodet så gjør det så jækli vondt. Samme skjer hvis jeg ligger i senga og har hodet på puta og ser rett frem.

Utlogget Kjetil Larsen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 280
  • Honnør: 9
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 280

Sv: Ekstrem smerte i venstre øvre rygg
« #3 : 04. november 2014, 14:30 »
Latsen er jeg usikker på, men nakkeproblemet sammenhengende med bicepscurls er vanlig når skulderbladene er ustabile. Dette KAN noen ganger også affektere nervene som går ned til ryggen og ut i armen. Symptomet da ville gjerne vært stråling ut i rygg og arm.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!