Skrevet av Emne: Høye ønsker om å bli en 5% og mangler kun kostholdet. Hjelp?! :D  (Lest 2623 ganger)

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Jeg har i det siste blitt rimelig fornøyd med treninga og mine rutiner rundt den, men en faktor som begrenser utviklinga mi er dessverre kostholdet.  Undecided Etter å ha fått med meg denne 5% greia til Rich Piana ble jeg med en gang mer motivert for å få på plass kostholdet mitt. Dette gjelder forøvrig også mine foreldre som jeg ganske nylig har fått med på trening Cheesy

Jeg kan en del om kosthold osv, men jeg er ELENDIG på å få satt det inn i et system jeg kan klare å følge. Derfor lurte jeg på om noen kunne hjelpe meg med å sette opp en liten mal for hva jeg burde spise til hvilke tider osv. Alle disse artiklene om de forskjellige diettene har gjort kål på hue mitt, så jeg blander stadig alt mulig rart. :-/

I hvert fall... Jeg er en gutt på snart 18 år, 180-185 høy, 85-90kg (varierer veldig). Jeg starter skoledagen 07.50, har matfri fra 11.40, er ferdig på skola 14.50, drar alltid på trening rett etter skola, trener til jeg er ferdig før jeg drar hjem og spiser i 18.00 tida. Jeg ser det selv at jeg må få inn flere måltid, f.eks mellom skola og treninga og eventuelt en kveldsmat, men jeg klarer det bare ikke uten et diett-program...  dry

En annen ting; jeg spiser som regel 100g+ havregryn + lettmelk til frokost, men uansett hvor mett jeg blir der og da er jeg BESTANDIG like sulten før den første skoletimen er ferdig. Hva kan jeg evt gjøre?

Og ja, jeg veit at det heter skolen og ikke skola...  Grin Grin Tongue
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

Om du skal ned til så lav fettprosent så må du justere makroene hver uke, ett diett program er greit når man skal fra 15-20% ned til 10-8% men derfra blir det mye verre.

Vist du vil ned til 5% tror jeg det er best å betale en coach. Prøv macro coaching fra en kjent coach, gjerne en som ikke er fra norge for her er det veldig dyrt,  John otis hollywood f.eks.
Du kan evt prøve å finne noen som ikke har mye erfaring men som vill prøve å coache, da får du det nok mye rimligere.

Utlogget 123456234

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 275
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 275

EDIT: Ble litt usikker på om du mente 5% kroppsfett eller noe annet.

Utlogget Emerjådd

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • Bort med fleskefettet!
100gr havregryn + lettmelk gir vel ikke sånn kjempemye protein.. Prøv å inkluder enda litt mer protein i første måltidet så kanskje du slipper å være så sulten så lenge før lunsj. Eventuelt legg til et mellommåltid mellom frokost og lunsj Smiley

Lykke til btw!!

Utlogget fappybird

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 68
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 68

Takker for svar, begge to!  Grin
Det jeg mente med 5% var egentlig bare det at jeg ville bli en av de 5 prosentene av de som driver med styrketrening som tar det 100 % seriøst! Smiley Kroppsfettet kan nok reduseres litt, men det kommer med et godt kosthold!

Jeg bestilte meg nettopp en del proteiner til 9k, så kan prøve å få i meg en shake, evt en banan i tillegg til havregryn!
Men har dere eksempler på gode lunsj, middag osv? Eller i hvert fall sånn ca. fordeling mellom protein, fett og karbo til de ulike måltidene?
Følg utviklingen min på instagram: theodorhl <- Følger tilbake! Smiley

The man who says he can, and the man who says he can`t are both usually rigth!

Utlogget pablopablo

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

hei, jeg kan hjelpe deg og lage en skreddersydd diettplan.


Matprogrammet og treningsopplegget  vil være tilpasset akkurat deg. Planen inneholder alle detaljer om hva og hvor mye du skal spise til hvert måltid.


hvis du ønsker å få hjelp Send epost til pawelstempel82@gmail.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!