Skrevet av Emne: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?  (Lest 4821 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #15 : 06. august 2004, 15:00 »
når du blanda det så løste det seg ikke skikkelig opp med vann, og du gikk etterpå og følte at du hadde sand i kjeften. prøvde å blande det med kaldtvann, lunkavann og varmtvann, men du hadde heila tidå den sandfølelsen i kjeften

Da måtte det være ødelagt eller noe annet rart. Kreatin oppløses momentant i lunkent vann.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget trallallla

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 241
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 241

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #16 : 06. august 2004, 15:05 »
Kanskje det var noe muffens med den. Men kompisen min hadde den samme og han blei ikke syk eller slapp. Så det er nok noe med kroppen min. MEn det jeg har merket det siste året når jeg har vert av og på er at jeg klarer å løfte mye mer og at utviklingen går raskere. Men her er det jo mye som spiller inn, jeg har jo lagt om kostholdet mitt helt, legens ordre  Help.
"Your worst enemy is urself !!" quote Seldal

Loggbok: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=31711.0

Alder: 24år
Vekt: se loggbok
Høyde: 190cm

Utlogget Platon

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 84
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 84

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #17 : 06. august 2004, 20:10 »
Mer og mer forskning viser at man kan gå på kreatin hele tiden uten at det gjør noe.
Lagrene holder seg fulle. Men å ta mer kreatin enn nødvendig er bare tull da dette omdannes til kreatinin og skylles ut med urinen. Altså ikke farlig, men bortkastet.
Post coitum omne animal triste est

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #18 : 12. august 2004, 00:17 »


He he.... kan du dokumentere det ?? Tenk på kreatinen du får i deg gjennom mat. Stopper du å spise kjøtt i 8 uker også ??

Ingenting som tyder på at det er farlig å bruke kreatin LENGE.

Nå er d en viss forskjell på kjemisk fremstillt kreatin og kreatin inntatt gjennom mat, som såkalt treningsveileder blir sammenlikningen din for dum.

EN annen grunn for å kjøre oppladningsfaser og hvilefaser er d faktum at når man inntar et så stort overskudd av kreatin som man da får gjennom tilskudd blir kroppen's egen kreatin-produksjon etter en stund kraftig nedsatt.

Jeg tror de nevnte personer som skadefritt har tatt kreatin i 5år fort hadde tatt en annen tone om de plutselig hadde satt kreatin-tilskuddet på hyllen. Etter en så lang periode med kunstig tilskudd av kreatin vil kroppen nærmest ha glemt kreatinfremstillingsprosessen. Teoretisk sett ville det ikke tatt mange ukene før personen ville stått ovenfor om ikke en tilbakegang så ihvertfall en minimal økning både med tanke prestasjon og masse.

Det er en grunn for at det står bruksanvisning på boksen Book 

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #19 : 12. august 2004, 06:24 »


Nå er d en viss forskjell på kjemisk fremstillt kreatin og kreatin inntatt gjennom mat, som såkalt treningsveileder blir sammenlikningen din for dum.

EN annen grunn for å kjøre oppladningsfaser og hvilefaser er d faktum at når man inntar et så stort overskudd av kreatin som man da får gjennom tilskudd blir kroppen's egen kreatin-produksjon etter en stund kraftig nedsatt.

 

Som såkalt treningsveileder håper jeg du kan dokumentere dine påstander. Det du sier der er feil !! Egenproduksjonen nedsatt..... he he.... beviser takk !!


Teoretisk sett ville det ikke tatt mange ukene før personen ville stått ovenfor om ikke en tilbakegang så ihvertfall en minimal økning både med tanke prestasjon og masse.
 

Dette her er jo helt på jordet.... nok en gang. Bevis din påstand, for dette er utrolig feil.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #20 : 12. august 2004, 06:31 »
Men, jeg kan jo starte med at det er hold i mine påstander. Sakser derfor inn denne her :


De vanligste spørsmålene om kreatin er: hvor mye og hvor lenge kan det brukes?

Etter 3 uker på kreatin vil du ha maksimale lagre i muskulaturen, enten du tar den typiske oppladingsfasen på 5g 5 ganger om dagen i 5 dager, eller ikke. Vedlikeholdsdosen er i området 5-10g per dag, eller 1-2 toppede teskjeer. På hviledager kan du ta kreatin til måltider, eller blandet i en proteinshake. På treningsdager anbefales det å ta kreatin sammen med protein like før trening, da studier har vist et høyere opptak som følge av den økte blodsirkulasjonen under treningsøkta. Du kan også fordele dosen som 2,5-5g før trening og 2,5-5g etter trening. Etter trening tar du kreatin sammen med karbohydrater - (....).

 

Det vanligste er å ta kreatin i perioder på 6-8 uker, med opphold på 3-4 uker, og det er også dette som er anbefalt på boksen. Mye av årsaken er at vi tidligere ikke kjente til langtidseffektene kreatin har på kroppen. En annen årsak er at studier som viste en nedgang i opptaket av kreatin etter 6 uker, ble feiltolket til at kreatinet sluttet å fungere. Sannheten er kun at det er kroppens måte å si fra om at lagrene er fulle, og da er det rett og slett ikke nødvendig med et maksimalt opptak lenger. Nå har vi imidlertid også studier som viser at det er både trygt og effektivt å ta kreatin året rundt, så 5-10g hver dag kan anbefales til de aller fleste.


Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #21 : 12. august 2004, 10:23 »
Jeg snakker, akkurat som deg utifra diverse artikler og forskningsartikler. Forskningen er riktignok noe sprikende både for min og din del.

Jeg har alltid kjørt oppladningsfaser og hvilefaser, fordi jeg alltid er blitt anbefalt dette............og det har fungert.
Jeg skal ikke rakke ned på deg noe mer da jeg har inntrykk av at du også har lest leksene dine og vet hva du snakker om. Jeg er ikke helt uenig med deg, jeg har simpelten bare skriblet ned et innlegg som støtter den andre siden av saken, så får det være opptil de andre brukerne i forumet hva de velger å følge.

Mulig jeg kommer til å gå over til sammenhengende kreatinbruk selv med tiden om situasjonen tilsier det, og jeg ser god dokumentasjon på at effekten forblir like høy. Drikke

Gi meg gjerne linker til sider som dokumenterer dine innlegg UpAndComming
Så skal jeg med glede lese gjennom det, og gi deg tilbakemelding. Deal

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #22 : 12. august 2004, 10:34 »
Sjekk sidene til Tech-Nutrition f.eks. Der finner du mye info om dette. Sitter ikke på noen bedre refs. nå, da jeg er på jobb.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #23 : 12. august 2004, 10:48 »
Interessant, ja hva har du å si om de 3literne med rent vann man vistnok skal ha i seg i løpet av dagen når man bruker kreatin da.
Enig i det?

11.00 da får jeg vel ta jobben jeg også.........

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #24 : 12. august 2004, 10:52 »
Interessant, ja hva har du å si om de 3literne med rent vann man vistnok skal ha i seg i løpet av dagen når man bruker kreatin da.
Enig i det?

11.00 da får jeg vel ta jobben jeg også.........

3 liter med vann drikker jeg uansett om jeg er på kreatin eller ikke. Minst 3 liter vann for min egen del. Personlig kan jeg si at man merker mindre til kreatin om man drikker for lite vann, men om grensen går på 3 liter eller ikke kan sikkert diskuteres i det vide og det brede. Men, jeg trives med å få i meg mye vann, og drikker derfor en god del.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget metromeno

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 95
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 95

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #25 : 12. august 2004, 16:13 »
når du blanda det så løste det seg ikke skikkelig opp med vann, og du gikk etterpå og følte at du hadde sand i kjeften. prøvde å blande det med kaldtvann, lunkavann og varmtvann, men du hadde heila tidå den sandfølelsen i kjeften

Hvilket merke var dette, opplevde det samme her om dagen da jeg byttet merke. Bow

Powerman heter kreatin-sanden min, konsistensen minner sterkt om salt eller fin sand og det er fullstendig uløselig i vann bortsett fra om du kommer opp i en tipper 40-50grader(nesten det varmeste springen går til) da løste d seg tilslutt.

Konsistensen skal vel egentlig være et kvalitetsstempell i seg selv, til finere(melaktig/støvaktig) d er til lettere opptakelig og mindre magebesværfremkallende skal jo tilskuddet være.

Det er også en annen rar ting med posen, som dosering står d 3gr om dagen enten før eller etter trening noe jeg ser på som veldig lite.

Kommentarer Huh

Utlogget Hege

  • Fast besvarer
  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 2 233
  • Honnør: 251
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 233

  • ..
SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #26 : 12. august 2004, 16:15 »


Hvilket merke var dette, opplevde det samme her om dagen da jeg byttet merke. Bow

Powerman heter kreatin-sanden min, konsistensen minner sterkt om salt eller fin sand og det er fullstendig uløselig i vann bortsett fra om du kommer opp i en tipper 40-50grader(nesten det varmeste springen går til) da løste d seg tilslutt.

Konsistensen skal vel egentlig være et kvalitetsstempell i seg selv, til finere(melaktig/støvaktig) d er til lettere opptakelig og mindre magebesværfremkallende skal jo tilskuddet være.

Det er også en annen rar ting med posen, som dosering står d 3gr om dagen enten før eller etter trening noe jeg ser på som veldig lite.

Kommentarer Huh
Høres ut som kreatinpyruvat..

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #27 : 12. august 2004, 18:08 »


Nå er d en viss forskjell på kjemisk fremstillt kreatin og kreatin inntatt gjennom mat, som såkalt treningsveileder blir sammenlikningen din for dum.
For det første, si meg forskjellen på kreatinen du finner i kosttilskudd butikken og kreatinen som er i mat. Hva er det kreatin-tilskudd mangler som kreatinen i mat har? Hvilke effekter har kreatinen i mat i forhold til kreatin-tilskudd?
Sitat


EN annen grunn for å kjøre oppladningsfaser og hvilefaser er d faktum at når man inntar et så stort overskudd av kreatin som man da får gjennom tilskudd blir kroppen's egen kreatin-produksjon etter en stund kraftig nedsatt.
TULL! Studier som er utført på personer som har kontinuerlig brukt kreatin i 5 år viser at det ikke er noen irreversible virkninger på kreatin. Dette er en gammel myte som burde vært utdødd nå.

Sitat

Jeg tror de nevnte personer som skadefritt har tatt kreatin i 5år fort hadde tatt en annen tone om de plutselig hadde satt kreatin-tilskuddet på hyllen. Etter en så lang periode med kunstig tilskudd av kreatin vil kroppen nærmest ha glemt kreatinfremstillingsprosessen. Teoretisk sett ville det ikke tatt mange ukene før personen ville stått ovenfor om ikke en tilbakegang så ihvertfall en minimal økning både med tanke prestasjon og masse.
Dette blir latterlige teorier fra din side, som er feil. Du må legge fra deg den myten om at kretainproduksjonen stenges av.

Sitat
Det er en grunn for at det står bruksanvisning på boksen Book 

De bruksanvisningene som står på boksene er gammeldagse, og var ment for å gi folk assosiasjoner med aas bruk. Kreatin-kurer,sykluser,tid på-tid av osv. Og det virker! Å få kosttilskudd til å minne om aas er genial og et enkelt salgstriks. Sett anabolic på pakka, eller bol på slutten av produktnavnet og det selger som bare f...
Dette er vel også mye av grunnen til at myten om at egenproduksjonen stenges av og.

 
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #28 : 12. august 2004, 18:10 »
Men det kan være greit å vite at kreatin ikke er noe poeng å bruke på deff, ville bare nevne det i farta
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
SV: Like mye Kreatin på treningsdager og hviledager?
« #29 : 12. august 2004, 18:42 »
Men det kan være greit å vite at kreatin ikke er noe poeng å bruke på deff, ville bare nevne det i farta

Er ikke det litt både og?? Ser at fler og fler mener at det er en fordel IKKE å bruke det. Men det burde da være avhengig av seriøsiteten på deffen, altså hvor mye ned på hvor lang tid. Kunne faktisk tenkt meg å prøve begge deler for å se om det er noen forskjell.

Men, som tidligere nevnt her, vil det jo si at et høyt proteininntak på deff, så bør en god del komme fra ikke-kjøtt egentlig da, siden dette er kreatinholdig, og dersom man starter en deff med fulle lagre, skal det ikke så mye til å vedlikeholde. Dette blir kanskje litt vel detaljstyrt, men uansett....
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!