Skrevet av Emne: Overtrening?  (Lest 2922 ganger)

Utlogget JoachimVik1

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

Overtrening?
« : 06. februar 2015, 13:12 »
Hei, jeg lurer på noe rundt såre muskler/gangsperr.
Noen sier 48 timer er nok restitusjonstid, i mitt syn er det feil. Hvertfall,
Jeg trente bryst tirsdag, og har forsatt veldig gangsperr/såre muskler. Tyder det på at de ikke er ferdig restituert? at jeg bør vente noen dager til før jeg trener den samme muskelen igjen?
Eller det bedre å holde seg til planen (altså å kjøre bryst 2 ganger i uken) for maksimal muskelvekst?

Spørsmålet er om jeg skal trene i dag, etter planen, eller om det bare vil være nedbrytende.

Takk for svar Cheesy

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Overtrening?
« #1 : 06. februar 2015, 14:46 »
Må nok regne med å trene mens du fremdeles er litt sår, gitt. Sånn er det bare.

Du skal trene idag. Du skal alltid trene, med mindre sårheten er helt drøy, eller smertene er av en type som ikke bare er muskelsårhet og trøtthet.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Rambofant

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 15

Sv: Overtrening?
« #2 : 07. februar 2015, 09:02 »
Det at du bryter ned musklene er framgang, om det er vondt dagen etterpå så har du gjort en god jobb! (Så lenge du ikke feiltrener selvfølgelig) hver gang jeg går opp, slik som igår gikk fra 70 til 80 i benkpress så er armene ganske ødelagt dagen etterpå. Men jeg har 48 timers restitusjon, det er mer enn nok føler jeg iallefall på min kropp.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Overtrening?
« #3 : 08. februar 2015, 16:32 »
Hei, jeg lurer på noe rundt såre muskler/gangsperr.
Noen sier 48 timer er nok restitusjonstid, i mitt syn er det feil. Hvertfall,
Jeg trente bryst tirsdag, og har forsatt veldig gangsperr/såre muskler. Tyder det på at de ikke er ferdig restituert? at jeg bør vente noen dager til før jeg trener den samme muskelen igjen?
Eller det bedre å holde seg til planen (altså å kjøre bryst 2 ganger i uken) for maksimal muskelvekst?

Spørsmålet er om jeg skal trene i dag, etter planen, eller om det bare vil være nedbrytende.

Takk for svar Cheesy

Det kommer an på flere ting; hvor hardt du trener, hvor lenge du har trent, hvor godt trent du er og hvor godt ditt kosthold er. Hvis du jobber til total utmattelse er jeg enig i at 48 timer sannsynligvis er for lite.

De fleste som liker å trene til full utmattelse løser dette ved å kjøre splitt. Du kan f.eks. kjøre en 3-splitt der det vil gå en hel uke mellom hver gang du trener en muskelgruppe. Etter hvert vil du tåle full utmattelse oftere, og kan f.eks. bytte til en 2-splitt 2 ganger i uka.

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Overtrening?
« #4 : 08. februar 2015, 16:35 »
Det at du bryter ned musklene er framgang, om det er vondt dagen etterpå så har du gjort en god jobb! (Så lenge du ikke feiltrener selvfølgelig) hver gang jeg går opp, slik som igår gikk fra 70 til 80 i benkpress så er armene ganske ødelagt dagen etterpå. Men jeg har 48 timers restitusjon, det er mer enn nok føler jeg iallefall på min kropp.

15% opp i en smell?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!