Skrevet av Emne: Jeg sliter  (Lest 1715 ganger)

Utlogget eiketre

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Jeg sliter
« : 24. februar 2015, 18:12 »
Hei. Jeg er en gutt på 18 år som veier rundt 110kg og er 176 cm høy.
 Jeg har vært overvektig i ganske mange år og har ikke trent noe. Jeg blir bare større og større og har lyst å få snudd dette. Men problemet er at jeg vet ikke hvordan. Jeg får frysninger bare jeg tenker på trening og har angst for treningstudioer med folk som jeg tror stirrer og dømmer. Jeg vet ikke hvordan jeg skal begynne eller og jeg er livredd for at jeg skal faile og miste motivasjonen. Jeg hater livet jeg lever nå. Det blir heller å sitte inne på PCen eller sofaen enn å være med kompiser eller gjøre andre ting.

Utlogget bukt

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 27
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 27

Sv: Jeg sliter
« #1 : 24. februar 2015, 18:28 »
Hei det første du må gjøre er å legge om kostholdet ditt, så begynne å bevege deg.

Er du ikke motivert for å gå på treningsstudio ol så ta og gå i innkjøp av en pulsklokke og gå en times tur hver dag med riktig puls for forbrenning.
Ved kaloriunderskudd og riktig kosthold samt forbrenningstrening hver dag vil nok kiloene raskt gå nedover, når kiloene raser så øker trivselen med kroppen vil jeg og tro...

Når du blir mer dus med egen kropp så blir nok ikke treningssenterene så skremmende heller... hvis du greier å få en treningsrutine med forbrenningsturer så vil en rutine på gymet i fremtiden og bli enklere.

Det er bedre og prøve og evt feile enn å ikke gjøre noe, ramler man er det bare å reise seg opp igjen å gå på med ny giv...

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Jeg sliter
« #2 : 24. februar 2015, 19:04 »
Og det er virkelig ingen på treningssenteret som bryr seg om du er "feit" eller ikke. På 110kg er det plenty med folk som er større og feitere enn deg, og hvis du gjør en ordentlig innsats tror jeg bare folk synes det er bra, og at det står respekt av det.

Men ikke noe sykkel- eller tredemøllemani. Du må løfte vekter for å få en sunn og sterk kropp. Tur kan du gå ute i skogen, men på senteret skal det løftes. Prøv å få med deg en kompis hvis du synes det er stress å begynne alene. Man møter fort folk på senteret også, det er bare å slå av en prat. Ser du en fyr som er veltrent så er det bare å stikke og si "hei, jeg ser at du er godt trent, har du noen gode råd til hvordan jeg burde gjøre ting og tang?" - kanskje har han det, kanskje ikke, men nå er dere på hils.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget D

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Jeg sliter
« #3 : 24. februar 2015, 19:32 »
Broren min hadde nøyaktig samme problemet! Veide 120kg og ville ikke vise seg på treningssenteret. Satt somregel forran pcen og spiste alt som fristet. Heldigvis klarte jeg å dra han med meg på trening, og viste han flere øvelser. Han likte seg spesielt på mølla, og der kunne han til slutt gå i timesvis så lenge han hadde noe å se på på mobilen (youtube, netflix osv). Han kuttet også ut all godteri og brus, og har nå gått 8 mnd uten! Nå har han gått ned 30kg, trener 6 ganger i uka og ELSKER det. Senteret vi trener på er åpent til 24.00, så han trener alltid senest mulig(gjerne 22-23) da det er færrest mennesker der. Så hvis du har et senter i nærheten med åpningstid til 24, reis dit!

Anbefaler deg hvertfall å få med en venn, for jeg forstår godt det kan være flaut alene når du ikke er kjent med apparater o.l.
Husk at det er kun starten som er tøff, og de fleste på senteret tenker mest på seg selv enn å kikke på andre. Er også enig med han over her om at det ikke er dumt å slå av en prat med en som er veltrent, spørre om tips og råd. De fleste vil ta det som et kompliment og lære deg alt de kan ;-) Lykke til!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!