Skrevet av Emne: Muskelvekst  (Lest 4911 ganger)

Utlogget Dagsven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Muskelvekst
« : 09. februar 2015, 14:10 »
Hei folkens. Ikke ofte jeg skriver her, men har en utfordring jeg gjerne vil drøfte.

Tidligere idrettsutøver / fotball. Nå litt over 30 år. Trent styrketrening siden 15 års alderen. Er utdannet PT fra tidlig 2000 tallet. Har med andre ord noe erfaring med trening/kosthold. Har i de siste årene trent mye sykkel på vår/sommer samt konkurrert noe. Ser på meg selv som mosjonist nå. Har ifjor vinter og nå i vinter trent rimelig mye styrketrening. Er relativt heldig med anatomi på overkropp og bygger muskler svært lett her. Beina med andre ord er tynnere og rompa er liten. Har derfor kjørt mye base på beina siste år. Pers på markløft: 200 kg. Pers på knebøy: 160 kg (helt ned). Pers på benkpress: 117 kg. Høyde 180 cm og 76 kg. Fettprosent ca. 11%

Utfordring: Det virker som om jeg har vanskelig med å bygge volum på bein, rompe. Føler jeg ikke trenger å bli så mye sterkere (mitt hode). Har variert med tung belastning og få rep til lettere i perioder med flere rep. Har relativt markerte bein men ikke store. Jeg har kokt ned til at jeg rett og slett ikke får i meg nok mat. Er småbarnsfar med stressende jobb. Dog når jeg får spist i perioder blir jeg bare opplåst i ansiktet (dobbelthake) mens sixpacken fortsatt er der what Har i vinterperioden knapt trent utholdenhet. Er jeg inne på noe?

Er det noen som har noen tips, eller må jeg leve med anatomien, som ikke ille, men kunne tenkt meg mer symetri. Grin

Utlogget Bane

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 545
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 545

Sv: Muskelvekst
« #1 : 09. februar 2015, 19:09 »
Kun knebøy du har kjørt? Glute bridge og hip thrust er gode rumpeøvelser, utfall/bulgarske utfall er bra for bein og. Disse øvelsene tror jeg iallefall du kan med fordel legge inn i programmet ditt.

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Muskelvekst
« #2 : 09. februar 2015, 20:01 »
Kjører du leg-extention og sittende/liggende leg-curl? Jeg har hvert fall alltid kjørt disse to på beinøktene, og jeg vil si at beina mine er kanskje "beste" kroppsdel. Men det kan jo også ha noe med genene mine å gjøre. Har dog alltid vært aktiv fra barndommen. Langrenn, fotball, jogging, sykling osv. Så jeg har fremdeles brukbar kondis Smiley

Utlogget Dagsven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Muskelvekst
« #3 : 12. februar 2015, 15:16 »
Takk for svar.

Har i hovedsak kjørt bøy og mark. Har tidvis kørt hip thrust og step up. Har fått tips nå om å kjøre lowbar på knebøy får å aktivisere sete mer.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Muskelvekst
« #4 : 12. februar 2015, 15:30 »
Har du tilgang til en ordentlig leg press-maskin? Altså, en som du kan laste med frivekter for å få det ordentlig tungt? To av mine treningsvenner har hatt relativt god suksess med å legge på seg masse på underkroppen på den måten. Kunne jo være en tanke å prøve det noen måneder for å se om det har noen effekt.
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Dagsven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Muskelvekst
« #5 : 12. februar 2015, 15:46 »
Har du tilgang til en ordentlig leg press-maskin? Altså, en som du kan laste med frivekter for å få det ordentlig tungt? To av mine treningsvenner har hatt relativt god suksess med å legge på seg masse på underkroppen på den måten. Kunne jo være en tanke å prøve det noen måneder for å se om det har noen effekt.

Det har jeg tilgang til.

Utlogget anorakk

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 379
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 379

Sv: Muskelvekst
« #6 : 12. februar 2015, 16:10 »
Det har jeg tilgang til.

Prøv noen skikkelige monstersett der en gang eller to i uka de neste månedene. Kjører du fremdeles knebøy osv? Hvordan ser programmet ut om dagen?
"After a certain poundage, all squats feel just about the same - heavy." -Bill Starr, The Strongest Shall Survive

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Muskelvekst
« #7 : 13. februar 2015, 10:12 »
Utfordring: Det virker som om jeg har vanskelig med å bygge volum på bein, rompe. Føler jeg ikke trenger å bli så mye sterkere (mitt hode). Har variert med tung belastning og få rep til lettere i perioder med flere rep. Har relativt markerte bein men ikke store. Jeg har kokt ned til at jeg rett og slett ikke får i meg nok mat. Er småbarnsfar med stressende jobb. Dog når jeg får spist i perioder blir jeg bare opplåst i ansiktet (dobbelthake) mens sixpacken fortsatt er der what Har i vinterperioden knapt trent utholdenhet. Er jeg inne på noe?

Er det noen som har noen tips, eller må jeg leve med anatomien, som ikke ille, men kunne tenkt meg mer symetri. Grin

Min erfaring er at beina kan være litt verre enn overkroppen mhp. volum/markering/etc. Jeg har kommet fram til at dette skyldes flere faktorer..:

1. Lengre muskulatur som genetisk sett blir mindre markert enn overkroppen.
2. Mindre hvile enn overkropp. Beina er nå en gang framkomstmiddelet vårt, en "normal" person går gjerne 10.000 skritt pr. dag, noe som går ut over hvilen.
3. Vanskeligere å kjøre bein til utmattelse enn overkropp. Det kan være dramatisk å feile i knebøy med 150kg på ryggen, spesielt uten spotter.

Hvis du ønsker å bygge mer masse kan du avslutte treningene med å gå over til apparatene og kjøre beinpress og leg extensions til failure.

Utlogget Dagsven

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: Muskelvekst
« #8 : 13. februar 2015, 11:21 »
Min erfaring er at beina kan være litt verre enn overkroppen mhp. volum/markering/etc. Jeg har kommet fram til at dette skyldes flere faktorer..:

1. Lengre muskulatur som genetisk sett blir mindre markert enn overkroppen.
2. Mindre hvile enn overkropp. Beina er nå en gang framkomstmiddelet vårt, en "normal" person går gjerne 10.000 skritt pr. dag, noe som går ut over hvilen.
3. Vanskeligere å kjøre bein til utmattelse enn overkropp. Det kan være dramatisk å feile i knebøy med 150kg på ryggen, spesielt uten spotter.

Hvis du ønsker å bygge mer masse kan du avslutte treningene med å gå over til apparatene og kjøre beinpress og leg extensions til failure.

Bra innlegg. Som antatt. Er enig i mye id et du skriver. Dog er beina mine veldig markert, men volumet mangler jeg. Har prøvd KCAL overskudd men det gir meg mer oppblåst ansikt. Kjørte en økt igår, nærmset til utmattelse på bøy og press. Sitter her idag med 2 stokker! Smiley

Utlogget pernille123

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Sv: Muskelvekst
« #9 : 17. april 2015, 15:35 »

Hei,

Vi er tre PR og kommunikasjonsstudenter som skriver en bachelor oppgave om trening og doping. Vi ønsker derfor å komme i kontakt med noen som enten har prøvd, fortsatt går på eller har avsluttet bruk av ulike dopingpreparater. Vi ønsker å gjennomføre et dybdeintervju, og du vil selvfølgelig være 100% anonym. Informasjonen vi samler inn vil kun benyttes i forbindelse med oppgaven vår.

Alt av informasjon er relevant, og vi er ikke ute etter å dømme noen.

Ta kontakt på:

nillo89@hotmail.com

Vennlig hilsen,

Pernille, Madeleine og Tonje

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!