Skrevet av Emne: Usikker på studievalg  (Lest 3243 ganger)

Utlogget Skippyx

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Usikker på studievalg
« : 25. februar 2015, 13:40 »
Hei Smiley
Jeg skal søke utdanning til høsten, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal ha på førstevalget. Jeg vil jobbe med noe som har med kropp, helse, trening, livsstil, kosthold osv å gjøre. Jeg kunne tenke meg å jobbe med kosthold-og livsstilsveiledning, trening og prestasjon samt trening av mennesker med skader/sykdommer.

Jeg skal søke fysioterapi (Tromsø/Trondheim), idrettsvitenskap (NIH) og bevegelsesvitenskap (NTNU), men vet altså ikke hva jeg har mest lyst til.

Jeg er usikker fordi jeg ikke helt klarer å se for meg hva slags yrke/jobb man får med bachelor, evt master i idrettsvitenskap eller bevegelsesvitenskap. Jeg er også litt redd for å ikke få jobb etter utdanningen, og har hørt at det kan være vanskelig å få jobb som fysioterapeut.

Hvis noen har meninger eller tanker om studiene, eller har erfaringer de vil komme med så blir jeg veldig glad Smiley Gjerne gi eksempler på yrker og jobbmuligheter med idrettsvitenskap/bev.vitenskap.

Utlogget madsis44

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

Sv: Usikker på studievalg
« #1 : 25. februar 2015, 13:43 »
Hvorfor ta utdanning hvis du er usikker på om du virkelig vil det? Ta det med ro til du finner det ut.
"I have no fear of fainting. I do squats until I fall over and pass out. So what? It’s not going to kill me. I wake up five minutes later and I’m OK. A lot of other athletes are afraid of this. So they don’t pass out. They don’t go on."

Bøy: 180kg@1x1
Benk: 145kg@1x1
Mark: 250kg@1x1

96mod, 26 år.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!