Skrevet av Emne: Oppvarming/cardio  (Lest 2900 ganger)

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Oppvarming/cardio
« : 26. februar 2003, 10:31 »
Trener 3 splitt med 2 ganger cardio i uka. Trener cardioen dagene mellom jeg ikke trener vekter. Tar cardioen sent på kvelden fordi jeg ikke har noen annen mulighet p.g.a skole... er dette veldig ugunstig? Og hvordan anbefaler dere å oppvarme? Jeg oppvarmer alltid med å løpe 15 min med farten 12 km/t. Har hørt at folk synes det er veldig fort og jeg burde ta litt mindre fart siden det tærer på musklene. Men jeg er en ex-kondisfreek og synes dette er ikke noe hardt...(på mitt beste løp jeg 1 mil på 37 min  Grin ) Burde jeg ta litt mindre fart? Varmer også musklene med å ta et oppvarminsett for hver muskel?



Hvordan varmer dere opp?Huh??  Huh

Utlogget MrSymmetry

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 268
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 268

Re:Oppvarming/cardio
« #1 : 04. mars 2003, 12:45 »
Oppvarmingen din er fin den, selvom 15 min kanksje er litt i lengste laget.  Både sykling og jogging er bra måter å få blodsirkulasjonen i gang på.
Oppvarmingssett på de aktuelle muskelgruppene er også viktig, Ser for meg ut som du gjør ting slik du bør gjøre det!  Smiley
My body is my temple

Utlogget isfugl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Re:Oppvarming/cardio
« #2 : 09. mars 2003, 21:12 »
Kanskje folk synes 12 km/t er veldig fort fordi de ikke takler det selv? Jeg varmer opp med 12.5 km/t, og når jeg trener HIIT har jeg et enda "galere" opplegg hehe... (og jeg bryr meg ikke om at andre synes det jeg gjør er litt skummelt, så lenge jeg får de resultatene jeg har fått!)

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Oppvarming/cardio
« #3 : 14. april 2003, 14:43 »
isfugl: Du sier noe der... Det ække særlig mange som e r i god form der hvor jeg trener. Masse oldiser og ungdommer som kødder...

Utlogget isfugl

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 395
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 395

Re:Oppvarming/cardio
« #4 : 15. april 2003, 19:05 »
Der jeg trener er det en som *må* løpe fortere enn meg...men klarer det ikke. Han pleier  å klare å sprinte i 1-2 min og så gir seg. Det var en gang han prøvde å løpe fortere enn meg på tredmølla og trynet totalt.

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Oppvarming/cardio
« #5 : 19. april 2003, 12:07 »
gøy!! Grin Grin Grin Grin Det der skjer for ofte isfugl.... Like gøy hver gang de går av tredemøllen og får nesten hjertetrøbbel  Grin Grin :Smiley:treadmill::2thumbsup::Angel:

Utlogget Don Juan

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 309
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 309

Re:Oppvarming/cardio
« #6 : 25. april 2003, 18:27 »
Tempoet ditt er helt fint det.

Kardiotrening har jo sin hensikt å forbrenne mest fett, så det å legge det til kvelden vil jo ikke gjøre det særskilt gunstig hvis man da sammenligner det med hva du kunne fått til om morgenen. Forbrennigna er størst etter ei hard treningsøkt og om morgenen.

En annen ting du skal huske på at kjører du så "hardt" på kardiotreningene dine så rensker du bort både fett og muskler  Wink (jo lavere intensitet, jo større majoritet av fett vs. muskler blir "forbrennt")

-Don Juan-

Utlogget jkjsafjgk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 126
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 126

Re:Oppvarming/cardio
« #7 : 27. april 2003, 23:16 »
så kjipt.... trener alltid hardere og hardere cardio. Jeg må ha god konids på skolen, det irriterer meg skikkelig. Jeg hater å løpe!

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Re:Oppvarming/cardio
« #8 : 29. april 2003, 10:45 »
Etter alle artiklene og innleggene jeg har lest så virker det som om løping (om morgenen før frokost) ikke er anbefalt, derimot anbefales det å gå i 40-50 minutter. Rett og slett fordi ved løping så blir pulsen for høy å du begynner å forbrenne ting du ikke skal forbrenne (eller noe i den dur). Er alle rimelig enige om det? tenkte å kjøre endel gåturer mot sommerferien.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!