Skrevet av Emne: Nybegynner ønsker tips til både trening og kalori inntak  (Lest 1467 ganger)

Utlogget Jervel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Ønsker å se om det er noen her som kan bidra til å belyse meg litt i min trening.
Begynner å nærme meg de førti og kiloene deretter. Bestemte meg før jul at de 83 kiloene jeg har på mine 170 nå skulle ned. Startet da lett med noe løping på tredemølle. Samtidig som jeg endret drastisk i menyen, med lettere produkter, slutt på snop.
Økte treningsmengde ved oppstart av kampsport 3dg i uken, samt 2 dager tredemølle og random styrke. Forbrenner rundt 2400 kalorier om dagen, og har lagt meg på et inntak av ca. 1500. Helt vanlig mat til frokost, lunch, middag og kvelds.
Dette har resultert i at jeg ukentlig gikk ned i både vekt og midjemål, og er nå på 72 kg og 87cm midje. Men det har stagnert der  Huh

Og så til det jeg trenger råd til (som kanskje er litt mye å spørre om )

- Spiser jeg for lite, bør jeg øke mengde mat. Evt. til hvor mye??
- De to dagene med styrke - har noen av dere linker etc. til hvordan jeg kunne trenet styrke. Hvilke apparater mm. Ønsker gjerne å trene de opp mot kamsport

Håper noen tar seg tid til å gi noe svar

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

Når du har gått ned såpass mye er det ikke rart at det stagnerer og stopper litt opp. Pass på at du får i deg nok slik at du ikke neder opp med å tære på muskulaturen din og heller gir deg selv muligheten til å beholde, øke og styrke muskulaturen. Øk mengde mat en dag i uken for å booste energien og metabolismen. Bruk gjerne lørdag som en spisedag hvor du øker inntaket til 3000 kcal. Du ligger lavt på kaloriene hele uken og må sikre deg nok/påfylling av energi.  Kjør gjerne 5x5 på styrketreningen - bruk baseøvelser. Du kan også trene eksplosivt i styrketreningen for hurtighet.
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget Jervel

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Tusen takk for svar.
Det er akkurat hva jeg er redd for kan skje, at det begynner å tære på muskulaturen - og det er jo ikke noe ønske det heller.
Er mye å finne på google, men ikke bestandig like lett å "finne frem" og ikke minst det riktige Smiley

Øker mat-mengde daglig, og bruker lørdag (søndag) som skikkelig mat-booster.

Når det gjelder øvelser må jeg finne eksakt hva jeg må gjøre, føler nå at jeg går fra apparat til apparat uten egentlig å vite hva jeg gjør og hva jeg trener (jepp, er såpass uerfaren i dette) Smiley

Når du sier 5x5 - skal da vekt være såpass at at den siste på intervallet er akkurat så det går?

Igjen takk for svar

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!