Skrevet av Emne: Turnus arbeid, slit med å komme på trening  (Lest 5732 ganger)

Utlogget Ilona

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 5
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5

Turnus arbeid, slit med å komme på trening
« : 22. april 2015, 09:51 »
Hei, jeg jobber i en turnus ordning. Jeg jobber 12 timer om dagen også må vi tenke på de 2 tima jeg prøver å være sosial eller betaler regninger og sånt. Så 14 timer i døgnet er tatt, og det er 10 timer igjen. Men jeg sliter med å gå på trening, ofres bruker jeg unnskyldningen "jeg må hvile, eller blir jeg ikke å klare å gå på jobb i morgen ". Har ganske så kreve de jobb, der et lite svakt øye blikk kan ødelegge mye.

Har noen noe tips til at jeg skal gi faen å gjøre dette mot meg selv?  Vil då gjerne trene, men jeg klarer å lure meg selv. Å i morgen er blitt til Mange uker.
Tror det har mye med også at treningsplanen jeg bruker er jeg så drit lei av, men hakke aning hvor/hvordan jeg skal lage/finne en...  Shocked

Utlogget Johnny Puma

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 223
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 223

Sv: Turnus arbeid, slit med å komme på trening
« #1 : 22. april 2015, 11:32 »
Hei, jeg jobber i en turnus ordning. Jeg jobber 12 timer om dagen også må vi tenke på de 2 tima jeg prøver å være sosial eller betaler regninger og sånt. Så 14 timer i døgnet er tatt, og det er 10 timer igjen. Men jeg sliter med å gå på trening, ofres bruker jeg unnskyldningen "jeg må hvile, eller blir jeg ikke å klare å gå på jobb i morgen ". Har ganske så kreve de jobb, der et lite svakt øye blikk kan ødelegge mye.

Har noen noe tips til at jeg skal gi faen å gjøre dette mot meg selv?  Vil då gjerne trene, men jeg klarer å lure meg selv. Å i morgen er blitt til Mange uker.
Tror det har mye med også at treningsplanen jeg bruker er jeg så drit lei av, men hakke aning hvor/hvordan jeg skal lage/finne en...  Shocked

Før man skisserer veien er det lurt å vite hva som er målet.

Utlogget jon2222

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 11
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 11

Høres ut som en slitsom situasjon, men husk at det bare er midlertidig. Anbefaler korte og enkle økter. For eksempel en halvtimes joggetur. Det er STOR forskjell på litt trening og ingen trening!

Utlogget Rita Immerstein

  • Treningsforum Crew
  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 949
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 949

En egen kettlebell og en slynge til hjemmetrening være en effektiv måte å få trent på når du har 12 timers skift. Nå går vi varmere tider i møte og en treningsøkt i hagen eller på verandaen eller i parken i ca 20 minutter holder til å holde formen om du trener 3-4 ganger i uken. Kettlebell sving med bred beinstilling og markløft med kettlebell kan anbefales. Ellers kan du kjøre allverdens av øvelser i en slynge - det er bare fantasien som stopper deg; knebøy, push ups, planken, utfall bakover på et bein, roing for rygg, bicepscurl og tricepspress - utvalget er stort. På denne måten får du både styrke, utholdenhet og forbedre stabilitet og koordinasjon. Kombiner det gjerne med en rask gåtur....
- Master i helsefremmende arbeid
- Personlig trener
- Kostholdsveileder
- Høgskoleutdanning innen ernæringlære, veiledning og coaching
- Trent vekter i over 20 år


Utlogget DoubleTrouble

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 43
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 43

Jobber selv 2/2 turnus med 12-timers dager og du må nesten prioritere på om du ønsker å være sosial med resten av flokken eller om du skal prioritere treninga.

Syntes selv det var et jævlig slit å gå ned på gymmet etter en hard og lang arbeidsdag, men når det blir rutine går det mye greiere.

Utlogget Offshore986

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Turnus arbeid, slit med å komme på trening
« #5 : 16. februar 2016, 21:59 »
Jeg jobber også 12-14 timers dager, og er alt for sliten etter arbeidsdagen til å gå i gymmet. Trening krever jo også overskudd.

Løsningen var å ta kunn 1 øvelse i lunsj pausen, mandag knebøy, onsdag benkpress, fredag markløft.

Går også mye trapper istedenfor heis, og tar på meg jobbene som krever fysisk aktivitet.

Utlogget HaavardPYA

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 33
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 33

Sv: Turnus arbeid, slit med å komme på trening
« #6 : 09. april 2016, 00:32 »
Forstår at det kan være litt slitsomt, men man må nesten prioritere som de skriver over her. Jeg jobber "turnus" som tømrer man-torsdag og fri fredag til søndag. Da jobber vi fra 07.00 - 21.00 og noen ganger 20.00. Synes personlig at dette ikke er noe problem, for da har jeg kommet meg på trening ca 1 time etter jobb. Om man vil benytte seg av et gym, betyr jo dette at man nødvendigvis har to abb. på treningsstudio. Ett hjemme og ett der man jobber. Søndagen kan man sette at 2-3 timer til å preppe mat så har man det i orden også. Det sosiale må man nesten ta når man har fri om man virkelig har lyst og prioriterer treningen.

mvh

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!