Skrevet av Emne: Hjelp meg med en to-splitt  (Lest 3120 ganger)

Utlogget Khloe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Hjelp meg med en to-splitt
« : 02. juni 2015, 15:46 »
Heisann!
Jeg er en jente på 21 år har over en periode på rundt 5 mnd trent et tre-splitt delt opp slik:
Dag 1: Rygg og triceps - foroverbøyd roing, sittende roing, pullups, dips og triceps pushdown
Dag 2: Bein - Knebøy, utfall, beinpress, leg extension, hip thrust og stående leggpress
Dag 3: Bryst, skuldre og biceps - benkpress, flyes i maskin, skulderpress i maskin, arnoldpress og bicepscurls med manualer

Jeg fikk dette programmet satt opp av en kompis som har trent styrke i en god del flere år enn meg, etter en periode med fullkropp(som jeg ble drittlei av). Målet var og at noen av muskelgruppene skulle få kjørt seg flere ganger i uka. Men har vel funnet ut etter hvert at det rett og slett ikke fungerer lenger. Hadde god progresjon i starten, men nå har det rett og slett stagnert litt. Derfor har jeg vurdert å heller dele opp i en to-splitt. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gjøre det selv. Så derfor håpte jeg at noen kunne hjelpe meg Smiley
Jeg er rett og slett litt usikker på hvordan jeg kan dele opp kroppen. Det eneste jeg vet jeg ønsker er at ulike muskelgrupper trenes på de to dagene. Jeg er også helt elendig i markløft, så jeg vil ikke ta det inn i programmet før jeg har fått hjelp med teknikken(det står på planen i sommer for å si det sånn!)

Vet ikke om det er mulig å hjelpe meg ut i fra dette, men håper nå noen tar seg tid til det  Grin

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hjelp meg med en to-splitt
« #1 : 02. juni 2015, 17:25 »
Det enkleste er å dele opp i underkropp (inkludert markløft og core) og overkropp. Evt med litt færre øvelser på overkroppsdagen enn det du skisserer over.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Utlogget Khloe

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Hjelp meg med en to-splitt
« #2 : 02. juni 2015, 18:28 »
Det enkleste er å dele opp i underkropp (inkludert markløft og core) og overkropp. Evt med litt færre øvelser på overkroppsdagen enn det du skisserer over.

Tusen takk for svar! Smiley
Nå har jeg lekt meg litt med øvelser jeg liker og lurte på om det ville det være dumt å dele opp slik? Så blir ikke overkroppen ''fullstendig utkjørt'' på en dag.
Markløft skal jeg innføre litt etter hvert som sagt, men hvor ville det passet inn? Så kan jeg jo putte inn litt core øvelser etter alle øvelsene er kjørt eventuelt.

Bryst, skulde og tri:
Benkpress
Flyes i maskin
Skulderpress
Arnoldpress
Dips
Pushdown

Rygg, biceps og bein
Knebøy
Utfall
Beinpress
Leggpress i maskin/eventuelt smith
Foroverbøyd roing
Sittende roing
Bicepscurl

Utlogget SFV

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 174
  • Honnør: 211
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 174

  • Ruler of the halls of metalworking 5 feet below
Sv: Hjelp meg med en to-splitt
« #3 : 02. juni 2015, 19:28 »
Tusen takk for svar! Smiley
Nå har jeg lekt meg litt med øvelser jeg liker og lurte på om det ville det være dumt å dele opp slik? Så blir ikke overkroppen ''fullstendig utkjørt'' på en dag.
Markløft skal jeg innføre litt etter hvert som sagt, men hvor ville det passet inn? Så kan jeg jo putte inn litt core øvelser etter alle øvelsene er kjørt eventuelt.

Bryst, skulde og tri:
Benkpress
Flyes i maskin
Skulderpress
Arnoldpress
Dips
Pushdown

Rygg, biceps og bein
Knebøy
Utfall
Beinpress
Leggpress i maskin/eventuelt smith
Foroverbøyd roing
Sittende roing
Bicepscurl


Du legger opp til å trene push mye mer enn pull og bein. Nedtrekk er en god ryggøvelse.
Her følger noen perser i noen øvelser jeg liker å holde på med. Målt i totalvekt. Kroppsvekt har vært ca 87-89 kilo

Dips 104 x 8 reps (til parallell) - 2014
Chins 105 x 8 reps (medium bredt overhåndsgrep, strikt og haka over stanga) - 2015
Pistol squats 100 x 7+ reps (per bein, ned til bånn) - 2015

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!