Skrevet av Emne: overvektig muskelbygger  (Lest 3314 ganger)

Utlogget trippelpower

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

overvektig muskelbygger
« : 20. juni 2015, 01:31 »
Hei lurte igrunn noen tips her ang det og bygge muskler . har til nå trent 4 måneder styrke med alt hoved fokus på progresjon på nettopp dette. Men så vil jeg jo gjerne se litt bra ut også ettersom jeg har vært overvektig så lenge jeg kan huske veier nå rundt 116kg er 185 høy
BMI på rundt  33

jeg vet selv at jeg har enn del muskler under de fetta men vil gjerne gå ned i vekt for og få definert meg litt jeg kunne jo da sikkert kjørt et random deffe oppsett men veien til jeg er der at mage musklene er synlig osv er lang så jeg er så vidt i gang med og endre kost jeg er da ikke så stor fan av slankekurer som gir drastiske resultater igjen hvorså du legger på deg kg'ne fortere enn du gikk dem ned .

i tilleg til styrker trener jeg nå også 2 dager ren kondisjon (løping) og har også adda lita økt på mølla før de to andre øktende jeg har i uka med styrke . men nokk skravell nå

det jeg da lurer på uten noen ketolyse diett 5,2 diett eller lignede er det mulig og bygge muskler samtidig som jeg går ned i fett eller er det sånn at jeg må velge noe først .

Evnt gå ned i vek-så begynne på bygge muskler også begynne og bygge styrke også switche vær 4 uke mellom styrke å muskell bygging

Det jeg jo som dere sikkert har kjønt også håper på er jo og faktisk kunne kombinere 2 dager kondis 2 dager styrke men spise som enn krops bygger typiske havreblanding masse egg proteinpulver . tunfisk . salater . knekke brød kylling osv vil da kg'ne automatisk gå av i fett . eller vil jeg bare bli enda større men også for bli feitere evnt feitere

lurer enn del på dette den store frågan er jo i bunn og grunn burde ha ett "bulke" bygge kosthold når jeg like vell skal ned i vekt

for om det evnt er den kjipe veien med og gå ned først som gjelder før man kan tenke på og begynne og spise og trene sånn at man går opp så kommer jeg mest sansynlig trene 15+ reps bare for og forbrenne fett rett og slett

Utlogget bugdrops

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 30
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 30

Sv: overvektig muskelbygger
« #1 : 28. juni 2015, 20:37 »
hmm, mener at jeg har hørt at folk som er veldig overvektige kan bygge muskler og gå ned i fettprosen. eller har lettere for og vedlikeholde det ivertfall, det finner du jo fort ut av etter et par uker ivertfall, og man vil jo bygge mer muskler når man ikke er overvektig. du må vite hvor mye ditt dagsforbruk er for og finne ut hvor du burde ligge på av kalori inntak. og du må vite hvor mye du spiser av kalorier også. men hvis du bulker så vil du ivertfall ikke gå ned i vekt, men sikkert legge på deg mer. 2 dager styrke og kondis er veldig gjennomførbart etter det jeg vet ivertfall. kan ikke sies at 2 dager styrke er veldig mye ivertfall, og har hørt at det er bra og kjøre lav reps 4-8, trene igjennom kroppen 2 ganger i uka minst, spørs jo hvor mye du trener på hver økt. og man burde ikke kjøre lavere en 25-30% av dagsforbruket for og unngå og gå ned for mye i styrke. synes den artikkelen her var veldig informativ mtp kalorier og dagsforbruk osv. http://www.kalibergym.no/hvordan-regne-ut-ditt-kaloriforbruk-del-1/ synes også den artikkelen her av layne norton var veldig bra http://www.simplyshredded.com/layne-norton-the-most-effective-cutting-diet.html og du har jo et cutte program av jim stoppani http://www.bodybuilding.com/fun/jim-stoppani-six-week-shortcut-to-shred.html skal vist fungere veldig bra d.

Utlogget krispyfor

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 12
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 12

Sv: overvektig muskelbygger
« #2 : 12. juli 2015, 12:20 »
Nå vet jeg ikke hvor intensivt du løper, men marsjing i motbakke med lett sekk på ryggen er ypperlig om du vil ta av noen raske kilo. Slik jeg forstår det har du et godt fundament av muskler, som således vil hjelpe deg med økt forbrenning. Et annet tips er å starte med intervalltrening. Forskning viser at for eks. 4x4 har svært god effekt på godt trente, som "utrente". Det ser ut som du spiser fornuftig, og så lenge du holder deg til næringsrike og magre produkter, og holder deg unna det "usunne" skal det gå helt greit. Anbefaler annenhver dag styrke, cardio..eks:
Mandag: Motbakke marsjing, etter egen evne(enten i intensive drag eller rolig langkjøring. Sekk økes gradvis. Start med 10kg)
Tirsdag: Bryst/triceps/core
Onsdag: 4x4 (viktig med god oppvarming og jogg etter endt økt. For raskere å bli kvitt melkesyra og for å fremme restitusjon)
Torsdag: Rygg/biceps/core
Fredag: 4x4 (om du vil ha variasjon kan også lengere intervaller benyttes, som 3x10 osv. Dette er en roligere intervall)
Du kan også legge til styrkeøkter for ben på cardio dagene. Utfall, knebøy e.l. Pass på at bena får nok hvile for å unngå overbelastning.
Lørdag: Skuldre/core
Søndag: restitusjon og bevegelse/mobilitets-dag

Jeg vil anbefale deg et sted mellom 8-15 repetisjoner med 3-4 set, for hver øvelse. Dette for å tilvenne musklene å utnytte maksimal arbeidskraft, mtp at du ikke har trent så lenge, og for å ha et høyere antal reps under trening, som igjen hjelper forbrenning. For så å gå ned på (feks) 5x5 når du føler det riktig å starte på en mer styrkebasert løfting.

 Konklusjon: ville fokusert på å fått i gang en god cardio rutine, samt fortsette med styrketrening. Du vil kjenne på overskuddet cardio gir deg i vektløftersammenheng.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!