Skrevet av Emne: Treningsprogram, kan noen hjelpe meg?  (Lest 1503 ganger)

Utlogget Thege

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 6
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6

Treningsprogram, kan noen hjelpe meg?
« : 23. september 2015, 23:00 »
Hei!
Jeg har trent styrke i litt over 1 år, og er veldig gira på å bli sterkere. Dessverre har en skade i håndleddet satt meg tilbake flere ganger, og jeg har nå innsett at treningen fremover må modifiseres slik at jeg forhåpentligvis kan bli "frisk" en gang!
Det er dog litt vanskelig å sette opp et slikt program til meg selv, men jeg har prøvd etter beste evne de siste par mnd å få fullverdige økter selv uten en hel del øvelser. Øvelser som må utgå er knebøy, Glute Bridge, alle pressøvelser, Pushups, dips, samt en del som øvelser for rygg hvor håndleddene blir vridd.
Fokuset mitt (foruten å bli sterkere) er forresten å "bygge rumpe" og bakside lår, samt å få en mer muskuløs rygg/armer/skuldre.

Det blir mye bein/rumpetrening, men jeg har så smått begynt å trene skuldre og rygg igjen etter en god periode uten!
Øvelser jeg kjører nå er:
-Frontbøy (varierer mellom tung/medium/lett)
-Markløft  (samme variasjon, samt sumo/strak)
-Bulgarske utfall med frontgrep
-Hip thrusts
-Leg curl i kabel liggende på benk/stående
-kickbacks i kabel
-sidehev/fronthev/en arms stående roing med hantel
-pullups/nedtrekk/sittende roing
-Tricep push down med tau

Vanlig skulderpress går greit, men prøver å vente med denne likevel..

Nå kjører jeg 3 dager på bein, samt 1-2 dager med litt intervaller/overkroppsøkt i uka. Problemet er å vite hvordan jeg setter sammen 3 gode beinøkter med disse øvelsene, som gjør at jeg kan få den framgangen jeg ønsker? Frontbøyen har stagnert litt i den siste tiden og jeg kommer liksom ikke over å klare 5x62,5 kg. Vanlig knebøy er enklere å øke i..

Jeg ønsker 3 reine beinøkter fordi jeg ønsker å belaste hånda minst mulig, og jeg kommer uansett til å trene 4-5 ganger i uka.
Takk til deg Som har orket å lese dette og en enda større takk til deg som gidder å komme med innspill!! Huh?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!