Skrevet av Emne: Jeg var en feiting på 100kg! Nå vil jeg bli biff!!  (Lest 4607 ganger)

Utlogget Arfas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Jeg var en feiting på 100kg! Nå vil jeg bli biff!!
« : 03. desember 2015, 22:57 »
Så jeg starter med PT utdanningen min til uken, og den varer i 3 månder.. Pleide og være skikkerlig svær og feit.(100kg) nå er jeg på 69kg.



Trener 4 ganger i uken og spiser ren mat.. Men er usikker på om jeg spiser nok osv.





Jeg er 172 høy og 69kg.







Spiser 2800kcal om dagen.

50% carbs

30% Fett

20% Proteiner



Spiser bare fullkorn ris, søt poteter osv. Kylling bryst, kalkun, Laks og biff. Masse grønnsaker!!





Ser dette riktig uk? Ønsker og øke muskelmasse, og bli mer "Tight" innen jeg er ferdig med utdanningen.









Beklager for skrive feil

Utlogget Kolberg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 15
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 15

Sv: Jeg var en feiting på 100kg! Nå vil jeg bli biff!!
« #1 : 04. desember 2015, 10:52 »
Du skal bli PT men vet ikke at PROTEINER er nesten det vikigste for å øke forbrenningen din å og øke muskelmassen ?

20 % proteiner ? Det er ALT for lite. 40/40/20 er det normale for å gå ned i vekt. Noen responder bedre på lavkarbo osv men burde vel prøve å gå i riktig vei for å finne ut hva som fungerer for deg ?

Kjempebra at du har gått ned i vekt men om du nå vil gå ned videre og faktisk bygge muskler så må du nesten øke proteininntaket ditt betraktelig.

2800 kcal og du skal ned i vekt med opp i muskelmasse ?

Ligger selv på 1900 kcal med 180 gram proteiner og jeg håper bare på å ikke miste for mye muskelmasse for om det ikke er de 6 første månedene dine med trening. Så skal du se lang for å klare å bygge muskler samtidig som fett. Om du så klart ikke går på gear, da er det relativt enkelt.

Utlogget Arfas

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 105
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 105

Sv: Jeg var en feiting på 100kg! Nå vil jeg bli biff!!
« #2 : 04. desember 2015, 20:34 »
Ska øke muskelmasse som første fokus.


Fett, Proteiner og Carbs er like viktig for muskelvekst
Beklager for skrive feil

Utlogget Hantelpresseren

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 140
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 140

Sv: Jeg var en feiting på 100kg! Nå vil jeg bli biff!!
« #3 : 05. desember 2015, 20:49 »
Du skal bli PT men vet ikke at PROTEINER er nesten det vikigste for å øke forbrenningen din å og øke muskelmassen ?

20 % proteiner ? Det er ALT for lite. 40/40/20 er det normale for å gå ned i vekt. Noen responder bedre på lavkarbo osv men burde vel prøve å gå i riktig vei for å finne ut hva som fungerer for deg ?

Kjempebra at du har gått ned i vekt men om du nå vil gå ned videre og faktisk bygge muskler så må du nesten øke proteininntaket ditt betraktelig.

20% av 2800 kalorier er 140g proteiner, noe som tilsvarer 2g protein per kg kroppsvekt. Ved å øke proteininntaket betraktelig, hva skal han øke til da? 4g per kg kroppsvekt?

Utlogget superspurv

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Sv: Jeg var en feiting på 100kg! Nå vil jeg bli biff!!
« #4 : 07. desember 2015, 14:01 »
Du skal bli PT men vet ikke at PROTEINER er nesten det vikigste for å øke forbrenningen din å og øke muskelmassen ?

20 % proteiner ? Det er ALT for lite. 40/40/20 er det normale for å gå ned i vekt. Noen responder bedre på lavkarbo osv men burde vel prøve å gå i riktig vei for å finne ut hva som fungerer for deg ?

Kjempebra at du har gått ned i vekt men om du nå vil gå ned videre og faktisk bygge muskler så må du nesten øke proteininntaket ditt betraktelig.

Slutt å spy ut broscience. Du har ikke peiling på hva du snakker om. De proteinene du spiser til overs ender opp som glukose i blodbanen. Har du et overskudd av kalorier legger dette seg som fett på lik linje som karbohydrater. Det skal ikke forundre meg om du er tjukk selv. 40/40/20 ? Hvor har du dette fra? Phil Heath som anbefaler dette eller?


Til trådstarter. Å bli større tar tid. Det tar år. Det er bare til å begynne å løfte tunge øvelser 3-4 ganger i uka.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!