Skrevet av Emne: Kampsport for små barn.  (Lest 4641 ganger)

Utlogget PelleP

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Kampsport for små barn.
« : 09. august 2004, 02:01 »
Jeg har en sønn på 6,5 år og jeg undrer om det finnes noen kampsport som han kan begynne med i Oslo.

Utlogget Jubalong Hoppstokk

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 443
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 443

SV: Kampsport for små barn.
« #1 : 09. august 2004, 20:42 »
De har sikkert flere judo og bryteklubber som tar inn småbarn.
sjokk og vantro

Utlogget PelleP

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Kampsport for små barn.
« #2 : 09. august 2004, 23:33 »
Ja, judo har jeg selv trent. Det er utmerket! Det er imidlertid to grunner til at jeg kunne tenke meg noe annet:
For det første så er jeg blitt fortalt at det ikke er bra for de minste å trene kastteknikker, men det tar de vel i så fall hensyn til i når de legger opp treningen?
En annen ting er at jeg tror kanskje min sønn hadde hatt godt av å få slå fra seg litt, men det er kanskje ikke noe man lærer de aller minste?

Dersom det ikke er noen som har noe annet forslag så tar jeg kanskje kontakt med en judoklubb. Er det noen som kan rekomendere en bra klubb, helst i nærheten av Teisen?

Utlogget Werner

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: Kampsport for små barn.
« #3 : 10. august 2004, 11:57 »
Jeg driver selv med Taekwondo, en stilart der man får slått og sparket litt, samt lært en god del om oppførsel. I klubben min tar vi dessverre ikke inn utøvere under 8 år. Taekwondo eller karate er derimot stilarter som i alle fall kan være en start for sønnen din. Finnes mange av dem rundt om i Oslo. Litt usikker på tilbudet akkurat i Teisen området.

Utlogget PelleP

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Kampsport for små barn.
« #4 : 10. august 2004, 15:34 »
Ja, at de får lære seg litt om oppførsel er helt nødvendig. Karatetrening tror jeg muligens kan bli litt kjedelig? Det krever nok en god del tålmodighet å terpe slag og spark. Han hadde nok hatt mer utbytte av å få slå på en sandsekk, men det går det jo an å ordne hjemme forsåvidt.
Er det i det hele tatt noen kampsport-klubber som tar imot 6-åringer?

Utlogget Pleco

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 9
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 9

SV: Kampsport for små barn.
« #5 : 10. august 2004, 15:45 »
er jo bokseklubber i oslo. vet ikke om det er noen aldersgrense, var ivertfall ikke det i drøbak bokseklubb der jeg gikk før, og jeg har sett masse mindreårige i ringen.    Wink

Utlogget Werner

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: Kampsport for små barn.
« #6 : 10. august 2004, 16:04 »
Vet Kick kampsportsenter (http://www.kicksport.no/) tar imot yngre utøvere på sine "barn - lek" partier (4-8 år). Mulig det blir et stykke å reise, men de er i alle fall seriøse og har bra trening. De kjører en blanding av Karate og Ju Jitsu. (Klubben ligger forsåvidt ca. 500 meter fra min egen...)

Det med "terping på slag og spark" varierer nok litt fra klubb til klubb. Vet i alle fall at partiene til Kick er lagt opp rundt lek og generell aktivitet. I min klubb kjøres det også en del spark/slag på puter etc... Har ikke fått noen klager på at folk kjeder seg. Snarere tvert imot  Cheesy

Utlogget PelleP

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

SV: Kampsport for små barn.
« #7 : 10. august 2004, 17:25 »
Jo, opplegget til Kick kampsportsenter virker svært interessant. Jeg har faktsik vurdert det tidligere, men de insisterer desverre på å ha det den samme kvelden som gutten får svømmeundervisning.  Undecided
Boxing kunne muligens også ha vært et alternativ dersom det finnes en klubb som har et bra opplegg.

Utlogget Zoria

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 4 597
  • Honnør: 266
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4 597

  • Mens sana in corpore sano
SV: Kampsport for små barn.
« #8 : 18. august 2004, 16:21 »
Har vurdert kampsport for min datter jeg også men funnet ut at vi venter noen år (hun er 5 1/2). Foreløpig er det nok med turn og danseskole for henne, så får jeg heller se hva slags interesser hun har når hun blir litt eldre. Uansett hva hun velger å holde på med senere, om det er kampsport eller noe annet, så er turn og dans godt grunnlag for andre idretter. Men hun vil gjerne holde på med kampsport allerede nå, når hun får på seg et par boksehansker så kan hun slå på sekken i evigheter, og stokker holder hun også gjerne på med.

Det viktigste er uansett at barna er i aktivitet og at de har det gøy!
Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Tuttasb

Utlogget fjanken

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 23
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 23

SV: Kampsport for små barn.
« #9 : 19. august 2004, 14:15 »
På Mudo Instituttet kan du trene Tae Kwon Do
Mudo Instituttet har egne barneklasser. sjekk ut www.mudo.no for ditt nærmest senter.

Son of light

  • Gjest
SV: Kampsport for små barn.
« #10 : 24. august 2004, 14:43 »
For det første så er jeg blitt fortalt at det ikke er bra for de minste å trene kastteknikker, men det tar de vel i så fall hensyn til i når de legger opp treningen?



Kan du forklare hvorfor det ikke er bra for små barn å trene kasteteknikker. Må innrømme at jeg synes dette hørtes litt rart ut.

Utlogget Werner

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: Kampsport for små barn.
« #11 : 25. august 2004, 08:58 »
Kan du forklare hvorfor det ikke er bra for små barn å trene kasteteknikker. Må innrømme at jeg synes dette hørtes litt rart ut.
Har hørt dette om ulike låse/leddmanipuleringsteknikker, men ikke om kasteteknikker. Grunnen er at barn vokser og ikke har like sterke/godt nok utviklede ledd til å drive med for mye leddmanipulering...

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

SV: Kampsport for små barn.
« #12 : 25. august 2004, 13:19 »
Jeg leter etter en klubb i Stavanger som tar inn jenter på nesten 6 år. Noen som kan hjelpe? Det eneste jeg har funnet er kampsportinstituttet. På forhånd takk!!
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Utlogget Werner

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: Kampsport for små barn.
« #13 : 26. august 2004, 08:30 »
Man lærer ikke såkalte armlåser og kvelinger før man er 15 år og utvokst. Judo er faktisk en av de fullkontakts idrettene som regnes som tryggest for barn under 10 år.

Da er vi jo i bunn og grunn enige skulle jeg tro...? Wink

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!