Skrevet av Emne: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup  (Lest 5227 ganger)

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« : 15. august 2004, 21:24 »
Ser at Siders gjorde 442,5-327,5-375=1145 kg !!!

Jeg tror han løftet med IPF-utstyr, og det var tøff dømming.

Knebøyene hans var visstnok veldig lette. Han fikk underkjent på dybden på første løftet. Han hadde også et forsøk på 337,5 i benk som han hadde nesten oppe. Wade Hooper  hadde coachet ham, og Sider hadde spurt ham etter hvert løft hva hun burde løfte i neste forsøk. De mente at han ikke har noen ide om hvor sterk han egentlig er. En av de som så på mente det så ut som om han var god for rundt 2600 pund, dvs 1180 kg. Så de som mener han kan gjøre 1200 kg på VM 2006 har nok rett i det...






Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Prince Charming

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 219
  • Honnør: 75
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 219

  • If the bar ain't bending you are just pretending.
SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #1 : 15. august 2004, 21:29 »
Sinnsykt resultat!
Hvor finner man resultater fra cupen?
Og hvordan gikk det med Ed Coan?

 Konkurrerende utøver i Styrkeløft for Alta Atletklubb.
 Knebøy 310kg. Benkpress 195kg. Markløft 300kg. Sammenlagt: 805kg.

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #2 : 15. august 2004, 21:38 »
Sinnsykt resultat!
Hvor finner man resultater fra cupen?
Og hvordan gikk det med Ed Coan?

Han gjorde 397,5-257,5-365=1020 i 110 kg klassen og teamet hans vant. Hørtes ut som om han sleit med skader. Hege forteller nok mer...

Jeg vet ikke hvor de komplette resultatene er. Fant bare litt info om noen av løftene på et annet forum.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Hege N

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #3 : 16. august 2004, 00:00 »
Hei! Ed sliter vel ikke akkurat med skader nå, men dette er den første skikkelige konkuransen etter skaden, så det gjelder å ta det litt piano. Ed valgte å ikke ta 3 løft i knebøy (og markløft) da han ikke følte seg helt sikker med ei vekt stang som hadde sett langt bedre dager (det er vel det man her kaller metal fatigue). Det er mye lettere å kontrolere ei slik stang om man har en del mer kilo kroppsvekt enn det Ed har. Siders med en kroppsvekt på 156 kilo hadde det samme problemet med åpningsløftet sitt, men tok seg bedre inn i 2 og 3 løftet. Ed vant med sin partner (en lettvekter) og det var vel det viktigste for Ed den dagen, samtiding som å bli litt "våt på beina" igjen.
Sider er sinsykt sterk og det ser i grunn ikke ut som om han kommer til å stoppe denne utviklingen i nærmeste fremtid. Morsom fyr, spiste middag med han på kvelden i går, han spiser like mye som han løfter!
Er nå på Venice Beach på ferie, har akkurat vært innom Gold's Gym. Det skal bli morro å trene der. Good people watching!!

Ha en vidunderlig dag!!
Ed hilser til Norge!

Hege

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #4 : 16. august 2004, 02:31 »
Hege, nå skjønner jeg hva du mente med "retard strength", hehe! Siders er helt sinnssyk, tipper det blir ny IPF knebøy-rekord snart. Godt å se at Ed Coan er i sving igjen, veldig bra resultat, skader tatt i betraktning.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Utlogget Magne Sium

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 155
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 155

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #5 : 16. august 2004, 08:49 »
"...og Sider hadde spurt ham etter hvert løft hva hun burde løfte i neste forsøk."
Dette må da være en ufattelig og uslåelig verdensrekord for kvinner, JanB diddl etc  biggrin!!
Du er ikke sterkere enn ditt sterkeste ledd.

Utlogget Hr varknebøyer

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 29

  • altforopptattavstyrkeløft
SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #6 : 16. august 2004, 13:15 »
Apropos

Mr Sider er ikke et ubeskrevet blad og de som vil kan jo lese om US National på USAPL sine sider. Han gjorde 425 i bøy og hadde to forsøk på verdensrekodern i benk og alle mente det samme som Jan B.

Det som forundrer meg litt er ,når man vet hvor liten idrett styrkeløft er og hvor tilfeldig folk kommer i kontakt eller hvilken mulighet folk har til en slik ikke produktiv fritidssyssel, at det sansynligvis sitter  eller arbeider flere enda sterkere karer ett eller annet sted på denne kloden. *Ikke noe moro å tenke på*

Men Mr Sider er RÅ. For bare håpe han er ren.

MVH
Stian
har vært aktiv utøver, arrangør, NSF medlem++
Kl 90 kg
KB 235
KB 135
ML 235
SUM 595

Kl 100 kg
Knebøy: 277,5
Benkpress: 147,5 u/skjorte
Markløft: 247,5
Totalt: 645

Utlogget Hege N

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #7 : 16. august 2004, 22:20 »
Det er ingen som tviler på at Siders er ren herover, uansett hvilken organisasjon man hører til. Trist at man har kommet dithen innen stryrkeløft at man tror at noen bruker dop intil det motsatte er bevist og ikke omvendt. Oh well.....
Har akkurat vært og spist frokost med Mari Asp, hun er i knall form og er kjempe sterk. Nå gjelder det bare å holde henne vekk fra Norge slik at hun ikke knuser den gjeldene Norges rekorden i benk!  Shocked

Ha en god dag alle sammen!!!

Hege

Bold

  • Gjest
SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #8 : 16. august 2004, 22:49 »
Honnør for veldig bra innlegg. Ble irritert da jeg leste innlegget du refererer til. Så for en gangs skyld skrev jeg ikke noe. Vi kan ikke holde på å mistenke utøvere som testes 6-10 ganger pr. år, som stadig "utsetter" seg for kontroller ved å delta på stevner, og som aldri er tatt. Deres eneste "feil" er at de er sterke. Og det bør ikke gi grunnlag for slike spekulasjoner.

Utlogget Saktemensikkert

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 644
  • Honnør: 310
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 644

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #9 : 17. august 2004, 00:27 »
...Og der fikk både Bold og Hege hver sin honnør! Verden er stor og full av mennesker, mange av disse (men få i den store sammenhengen) driver med styrkeløft, og det skulle da bare mangle at det her og der dukker opp et meget bra talent som tilfeldigvis gjør de rette tingene (mtp. eting, trening, hvile), trener i et godt miljø og så videre.
VEIKING POWER


Konkurrerende utøver - Styrkeløft

Medlem av Bodø SK

Squats were one of my favourite back exercises - Schwartzenegger

Bold

  • Gjest
SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #10 : 17. august 2004, 08:52 »
Sinnsykt resultat!
Hvor finner man resultater fra cupen?
Og hvordan gikk det med Ed Coan?

http://www.bodytechusa.com/results.html#

Utlogget OD

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 123
  • Honnør: 582
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 123

  • Sponset av Proteinfabrikken og Kappi
SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #11 : 17. august 2004, 15:20 »
Ufattelig hvor sterk det går an og være!! Leste på hjemmesiden til Anders Johansen at han presset 185 kg i militær press for fem reps!!
En fantastisk atlet,  bare 26år om jeg ikke tar feil og allerede en av verdens aller sterkeste menn!!!!!



Meistarar koma og fara en godsøgnin mun aldrei deyja

Utlogget Hege N

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #12 : 17. august 2004, 20:26 »
...Og der fikk både Bold og Hege hver sin honnør! Verden er stor og full av mennesker, mange av disse (men få i den store sammenhengen) driver med styrkeløft, og det skulle da bare mangle at det her og der dukker opp et meget bra talent som tilfeldigvis gjør de rette tingene (mtp. eting, trening, hvile), trener i et godt miljø og så videre.

Jeg er god venn med Carl Olav Christoffersen. Jeg husker at han ofte var skikkelig lei seg fordi han måtte forsvare seg ovenfor enkelte av sine egne treningskamerater. Det var ingen hemlighet at Carl Olav ble testet opptil annenhver uke før stevner, men alikelvel ble det ymtet om at han måtte dope seg så sterk som han var. Det er trist at vi er så mistenksomme ovenfor hverandre at hvis noen utmerker seg, så er vi på dem med en gang med ymse beskyldninger. Desverre har styrkeløft vært belastet med doping, men la andre uvitende komme beskyldningene, ikke fra oss som elsker sporten vår.

Hege

Utlogget Mari Asp

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 464
  • Honnør: 54
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 464

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #13 : 18. august 2004, 00:54 »
Heisann!! Markløft

Vil fa gratulere Ed sa mye med Seieren i Vegas!!! Morro at man kan ga hjem fra et stevne med noe annet enn en pokal i haanda ogsaa  Wink
Tusen takk til Hege og Ed for frokosten paa Firehouse i gaar, mandag!! Kjempe koselig a mote dere begge to!
Vi treffes helt sikkert seinere i uka ogsaa!!
Dere faar nyte ferien her i LA og lade batteriene for det er ny innsatts pa jobb og trening!!


Mari Asp
Personlig trener
Hoyde 157 cm
Vekt 56kg

WPC Verdensmester i Benkpress 2008, 2009
WPF Verdensmester i Benkpress 2009, 2011

Utlogget Pitbull1

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 680
  • Honnør: 63
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 680

SV: Brian Siders 1145 kg på Mountaineer Cup
« #14 : 18. august 2004, 11:18 »


Jeg er god venn med Carl Olav Christoffersen. Jeg husker at han ofte var skikkelig lei seg fordi han måtte forsvare seg ovenfor enkelte av sine egne treningskamerater. Det var ingen hemlighet at Carl Olav ble testet opptil annenhver uke før stevner, men alikelvel ble det ymtet om at han måtte dope seg så sterk som han var. Det er trist at vi er så mistenksomme ovenfor hverandre at hvis noen utmerker seg, så er vi på dem med en gang med ymse beskyldninger. Desverre har styrkeløft vært belastet med doping, men la andre uvitende komme beskyldningene, ikke fra oss som elsker sporten vår.

Hege

En ting er det å få beskyldninger fra uvitene personer,men fra sine treningsvenner er ett hardt slag! Har alltid sakt,at så lenge venner,familie,og treningsmiljøet vet at jeg er ren,så holder det for meg. For andre tvilere, så er skuffen hjemme full av dopingtester.Som selfølgelig, er rene som snø Wink

Trener sammen med Tor Herman (som faktisk har slettet rekorden til Carl O) Andreas H,Hildeborg,Linda k og Linda H,Frode F, og ikke minst Sigve V. Dette er personer som alle har nådd ett meget høyt nivå. Mangen av disse, vil fortsette å klatre mot uante høyder.

Poenget er at de har 100% støtte av oss som kjenner dem,vi som trener med dem.Ingen ville beskylde dem for noe. Så disse "treningsvennene" til Carl O,må nok ha vært litt for missunlige. Alle har ikke de rette gener,den rette motivasjonen og vilje- til å gjennomføre disse harde treningsøktene. Dette skiller de beste, fra den store masse.

Gleder meg til Vm på hjemmebane.Håper at den jevne fremgangen til mine venner fortsetter (og at 2av dem nermer seg den magiske400grensen i  Knebøy )
Lykke til!


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!