Skrevet av Emne: Ketose for normalvektige  (Lest 2359 ganger)

Utlogget Skibums

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Ketose for normalvektige
« : 22. mars 2018, 14:46 »
Jeg har et spørsmål vedrørende det å være i tilstanden "ketose".

Jeg har en BMI i undertkant av 23. Jeg er litt bekymret for at jeg likevel har en del bukhulsfett og tenkte at jeg i den forbindelse kunne kjøre ei uke eller 14 dager med ketosediett for å få fjernet noe dette. Grunnen til dette er at jeg har relativt stor buk og et midjemål som er noe høyere enn det det burde være.

Jeg har lagt om kosten og blitt mye mer bevisst på hva jeg spiser det siste halve året og føler at det fungerer fint. Men det er en del karbs i kosten, spesielt til frokost og delvis til lunch.

Typisk matinntak:
Frokost: 50g havregryn, en banan, 20g rosiner, 3dl kefir
Lunch: 4 knekkebrød med ymse pålegg (brelett, brunost, salami)
Middag: 250g fiskefilet, halv brokoli, halv blomkål, løk og sjampigning. Gulrerøtter.
Etter trening: Eggerøre 4egg og 5dl kefir.

Trener 4-6dager i uka.

Hvor mange egg kan en spise på ei uke? Jeg ligger på ca 18.

Gå til:  

Ønsker du å bli litt sunnere? Da bør disse matvarene stå på handlelisten.

Effektiv beintrening

Trening30.07.202069

Ikke skipp unna beintreningen. Dette er øvelsene du bør gjøre.
Disse kraftplantene og grønnsakene har mest proteiner i seg.
Det er viktig med riktig påfyll av protein og energi. Se hva du bør spise til lunsj!
Kan du spise sent på kvelden og hvor mye?