Skrevet av Emne: Master Cho Won Sup!  (Lest 7133 ganger)

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

Master Cho Won Sup!
« : 31. august 2004, 10:45 »
Noen som vet hvem det er, eller møtt han? han er 7dan i svart belte.  han trener TKD ned i Oslo, lurte kankje på om noen kunne fortelle hvordan han er, har hørt mye skryt av han.
Pain Is My Friend

Utlogget ThomasG

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 21
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 21

SV: Master Cho Won Sup!
« #1 : 31. august 2004, 11:44 »
Jeg trente et par år i lillesand TKD klubb og der var Master Cho på besøk et par ganger og trente/graderte oss. Kan egentlig bare si at han er utrolig flink. Ble kjørt ganske godt på trenningene hans.
Face the pain

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: Master Cho Won Sup!
« #2 : 31. august 2004, 18:50 »
han skal kankje komme til førde og se hvor flinke vi er, skal bli en ære og møte han :] nesten som jeg må spør etter autograf Gull
Pain Is My Friend

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

SV: Master Cho Won Sup!
« #3 : 01. september 2004, 06:04 »
Var på treningsleir med han i København for en tid siden, inspirerende kar det der.....  Smiley

Men nå trener ikke jeg TKD lengre.....

Men, det er vel 8. dan han har.

Utlogget Addey

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 178
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 178

SV: Master Cho Won Sup!
« #4 : 01. september 2004, 09:37 »
Han har startet noe som heter Traditional Taekwondo Union, og de har en veldig omfattende biografi om mannen. Se på http://www.ttu.no/modules.php?name=About_Kwanjangnim_Cho

Trente selv hos ham i Hønefoss i starten av min tkd-karriere, veldig dyktig kar! Og ja, han er blitt 8. dan.

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: Master Cho Won Sup!
« #5 : 01. september 2004, 11:28 »
Kul side det der ja! kan jo kankje vurdere lage et prosjekt arbeid om han på skolen nå Smiley  tusen takk I Love You
Pain Is My Friend

Utlogget Aurastorm

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 54
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 54

  • Ost er godt!
SV: Master Cho Won Sup!
« #6 : 04. september 2004, 11:27 »
<---- lest biografien hans for leenge siden
Etter det jeg har hørt er han veldig streng på grunnleggende kunnskaper en virklig burde ha på graderinger! Han spurte en fyr en gang hvor TKD kom fra og han svarte kina....selvom han klarte alt annet perfekt fikk han ikke gult belte..for eksempel.
Men han er veldig snill og det er jo klart at en ser han bare vil det beste utav de utøverne som er på graderingen og han kommer også med gode tips til trenerne, er det eneste jeg vet om han hittil.
Har ikke møtt ham, han skulle vere på en av graderingene jeg skulle på, men måtte avlyse.....jaja har vel ei sjangse til jul? Tongue Dance
Hva skal en med penger når en er 0 verdt?

Utlogget KentAndré

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 920
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 920

SV: Master Cho Won Sup!
« #7 : 14. september 2004, 02:53 »
<---- lest biografien hans for leenge siden
Etter det jeg har hørt er han veldig streng på grunnleggende kunnskaper en virklig burde ha på graderinger! Han spurte en fyr en gang hvor TKD kom fra og han svarte kina....selvom han klarte alt annet perfekt fikk han ikke gult belte..for eksempel.

Nå er det vel ikke så alt for ofte at det strykes på graderinger, men TTU og GM Cho er vel langt fra verstingene, men jeg kjenner folk i WTF systemet som er kjent for å holde f.eks. langt tøffere sortbelte graderinger enn GM Cho.......

Utlogget Werner

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 29
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 29

SV: Master Cho Won Sup!
« #8 : 14. september 2004, 09:30 »
Nå er det vel ikke så alt for ofte at det strykes på graderinger, men TTU og GM Cho er vel langt fra verstingene, men jeg kjenner folk i WTF systemet som er kjent for å holde f.eks. langt tøffere sortbelte graderinger enn GM Cho.......
Ble nyskjerrig jeg nå... Tviler ikke på at folk kan være "tøffere" enn Cho, men kunne tenke meg å vite hvem...?

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: Master Cho Won Sup!
« #9 : 19. september 2004, 15:22 »
Jeg har bare hørt at GM Cho er den strengeste TKD utøveren i Oslo
Pain Is My Friend

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Master Cho Won Sup!
« #10 : 02. november 2004, 16:01 »
Ett øyeblikk... Grand Master (ikke bare master, da flyr han i taket!) Cho Woon Sup hverken bor eller trener i Oslo... Han holder til i Bergen. Han er ofte i Oslo, men holder ikke til der. Møter han til stadighet når han er i Oslo, som oftest på landslagstreninger eller når han skal på møter, men også på graderinger. Han graderte meg til svart for to år siden, og om et halvt år skal han overvære 2. dan graderingen min...
Han er veldig omgjengelig og hyggelig, selv om det kan virke som om han er veldig streng. Litt av intrykket kommer nok av den dansk-koreansken han snakker, og fordi han er viktig på detaljer, men, som det heter "detail makes perfection, but perfection is no detail".
For de som ønsker å treffe han så er det bare å hilse på ham på stevner, hvis man har mulighet til å dra på de. Han er også fast instruktør i Bergen TKD, og kommer ofte til Brandbu, og Vest oppland folkehøgskole, der de har TKD linje. Han har nå 8. dan.

mvh

Etta


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: Master Cho Won Sup!
« #11 : 24. november 2004, 11:23 »
Jeg skal til bergen å studere om ca 1 1/2 år er det noe mulighet får at jeg kan melde meg inn i hans TKD klubb da? drømmen hadde vert å hatt han som trenings instruktør og veileder Smiley
Pain Is My Friend

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Master Cho Won Sup!
« #12 : 28. november 2004, 07:47 »
Ja, Bergen TKD klubb er åpen for alle den. Det skal nevnes at GM Cho er busy, og er ikke alltid i klubben, men flere jeg kjenner har trent der med ham. Hvis du trener hardt, og kommer på landslaget innen poomse blir det mange treninger med ham, men du får nok truffet på ham før den tid. I tillegg har man jo TTU sommer leirene hvert år da, hvor han er instruktør.
Jeg har kontakt info til noen som trener i Bergen TKD nå, men ikke akkurat her. Har info i Norge, og er i Japan nå. Kommer hjem i Januar, og kan sende deg kontakt info da, hvis du vil...


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: Master Cho Won Sup!
« #13 : 29. november 2004, 12:24 »
ja det vil jeg gjerne Smiley
Pain Is My Friend

Utlogget amok

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 376
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 376

SV: Master Cho Won Sup!
« #14 : 04. februar 2005, 09:20 »
Vi hadde besøk av  Grand master Cho denne helga, såkalt treningshelg sammen, han sa vi på vestlandet var på et bedre nivå av mangen andre han har sett i byene Smiley

da blei jeg jo selvfølgelig glad, men forundra meg at han var så morsom, hadde sett for meg en kjempe streng fyr som ville tvinge oss til 100armhevinger på knokene Tongue
Pain Is My Friend

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!