Skrevet av Emne: Svakhetsfølelse i venstre skulder  (Lest 5286 ganger)

Utlogget Parak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

Svakhetsfølelse i venstre skulder
« : 31. august 2004, 19:58 »
Har de siste ukene følt en rar følelse i området rundt venstre skulder. Har veldig god fremgang i alle øvelsene, men i de som har med skuldre å gjøre, går det omtrent nedover. Dette er bare i venstre skulder, kjenner ingenting i høyre. I dag for eksempel, når jeg tok skulderpress, klarte ikke venstre skulder "å gi mer" på de siste 3-4 repetisjonene, selv om høyre godt kunnet greid mer kilo på.

Dette skjedd sist også, på en annen skulder/nakke øvelse, men da tenkte jeg det bare var et engangstilfelle... noe det tydeligvis ikke var.

Nå når jeg er ferdig med treninga, er hele venstre arm på en måte svakere, pluss at det føles som fingergripinga også er svakere. Det rare er at det ikke er noen spesiell smerte, bare nummenhet.

Så for å oppsummerer, så er området rundt venstre skulder svak/slapp under og etter jeg har tatt øvelser som skulderpress og lateral raise, og etter treninga har liksom denne følelsen "spredd" seg i hele venstre arm, mens om to-tre dager er det nok over igjen som det pleier, selv om skuldra er likedan neste gang jeg trener.

Noen som har kvalifiksjoner/erfaringer til å svare på dette? Er det noe jeg kan utelukke som f.eks betennelse pga. at det ikke er noen spesiell smerte? Vil helst unngå treningsfri for hele kroppen, men å droppe skuldrene i noen ukers tid, skal vel gå greit.

De som svarer seriøst og bra på dette vil få honnør.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #1 : 31. august 2004, 20:17 »
Har sliti med det samme i flere måneder. Noen ganger er det nesten så jeg har lurt på om armen er i ferd med å bli lam.

Ytterst i fingertuppene er jeg på en måte litt skjelven, skikkelig ekkelt.
Jeg har ikke merket noe styrkenedgang pga dette.

For min del tror jeg det kommer av en betennelse jeg har gått med siden jul i fjor.

Når det gjelder trening, er det veldig viktig å lytte til kroppen sin. Er det noe galt, må du fikse det før det blir verre! Dropp et par treningsøkter fremover. Iogmed at du bruker skulderen i så og si alle øvelser ser jeg ikke noe poeng i å trene.

Jeg skal bestille time hos legen snart, for jeg begynner å bli lei av den rare følelsen. Armen er jo ikke som den skal være, så et eller annet er galt.
Jeg kan komme komme tilbake når legen har fått sett på dette.
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Parak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #2 : 31. august 2004, 20:56 »
Jepp, hadde vært veldig bra om du kommer tilbake og sier hva legen sa. Men siden du ikke har merket noen styrkenedgang, er det vel neppe det samme? Likvel, bestiller du legetime nå, tar det vel en god tid før du får en, pluss at jeg har en følelse av at legene bare sier at du må ta treningsfri så å så lang tid, og ferdig med det.

Men det er på en måte en lamhetsfølelse her også... Vanskelig å sette ord på.

Ingen her som er utdannet fysioterapeut eller noe da? Og hva om jeg tar veldig lite vekter med mange repetisjoner? Er så lite lysten på treningsfri!

Utlogget Sturla.

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 185

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #3 : 31. august 2004, 22:09 »
Hmmm... dette höres interessant ut. Det kan väre mange orsaker til dette og det er helt umulig å stille no diagnose uten grundig undersökning. En forklaring kan väre att nervene som forsörger disse musklene på venstre side ikke fungerer som de skal. Pga f.eks kompression av nervene eller dårlig blodtillförsel til nervene. Dette igjen kan ha 1000 orsaker. "Låsninger" i halsryggraden pga feil "bevegelsesmönster" og eller muskelubalanser er her ett eksempel.

Slutt å tren fremsiden av skuldrene og legg all prioritet på trening av bakre delen + rhomboideus/mittre trapezius. Strekk også ut brystet og hofteleddsböyerne grunndig. Tren på å dra skulderbladene ned og sammen. Det er self ikke sikkert att dette funker, men om problemet er pga feil bevegelsesmönster og muskelubalanser (som det ofte er), så kan det ha noe for seg.

Som sakt, umulig å stille diagnose uten grunndig undersökning
//Sturla  Knebøy

Utlogget Baahh

  • Elite medlem
  • *******
  • Innlegg: 5 030
  • Honnør: 329
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 030

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #4 : 31. august 2004, 22:19 »


Her er det en tråd du kanskje får utbytte av. Men uansett, oppsøk proffersjonell hjelp.

http://www.tech-nutrition.com/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=1&TopicID=586&SearchPagePosition=1

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #5 : 31. august 2004, 22:30 »
Takker for svar Chiroman!

Skal til naprapaten min om en ukes tid, får håpe hun får kikket litt på det. Utrolig irriterende med en "følelse" i armen og skulderen.

Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Parak

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 81
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 81

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #6 : 22. september 2004, 21:54 »


Her er det en tråd du kanskje får utbytte av. Men uansett, oppsøk proffersjonell hjelp.

http://www.tech-nutrition.com/forum/display_topic_threads.asp?ForumID=1&TopicID=586&SearchPagePosition=1

Det funka som bare det! Har gjort det der med tennisballen en stund nå, og etter treninga i dag var skulderen mye bedre!


Slutt å tren fremsiden av skuldrene og legg all prioritet på trening av bakre delen + rhomboideus/mittre trapezius. Strekk også ut brystet og hofteleddsböyerne grunndig.

Gjorde det også, og tviler ikke på at det gjorde litt av susen å. Kjenner den følelsen ennå, men er mye mindre og bedre. Så takk begge to!

Stripie, du kan jo prøve dette du også, sjekke om det funker(med mindre du har gjort det da)

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #7 : 23. september 2004, 21:46 »
Har holdt på sånn lenge jeg, men det beste var uten tvil å gå til en naprapat.
Men i ogmed at jeg har gått så lenge med skaden, regner jeg med at det tar lang til før den er helt borte...
Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Etta

  • .: Fighter Member :.
  • ******
  • Innlegg: 253
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 253

SV: Svakhetsfølelse i venstre skulder
« #8 : 02. november 2004, 14:53 »
Har holdt på sånn lenge jeg, men det beste var uten tvil å gå til en naprapat.
Men i ogmed at jeg har gått så lenge med skaden, regner jeg med at det tar lang til før den er helt borte...


Det du beskriver virker som noe jeg har slitt med i mange år. Svekkelsen i armen er så stor at jeg mister styrken helt til tider, og det som da måtte befinne seg i venstre hånd havner på gulvet. Hva fikk du beskjed av naprapaten din om? Kunne trenge noen tips... Har vært hos fysioterapeut i Norge, men jeg dro til Japan etter bare en behandlig. Har vært hos to fysioterapeuter (landslags terapeuter, så standarden skulle være høy nok), og har fått vite at kapslen som omfavner skulder leddet er slitt ned, og at musklene er svake. Har fått noen øvelser, men de virker bare til en viss grad.


Konkurrerende utøver i Kampsport.



*Bukker respektfullt*

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!