Skrevet av Emne: Lat Gamer vil endre helsesituasjonen sin --- Trenger hjelp og innspill.  (Lest 4363 ganger)

Utlogget TotallyRandom

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Hei dere.
Jeg er en mann på straks 30 år. Jeg har gaming som hobby og har blitt vesentlig feitere og feitere med åra. Det har nå kommet til et punkt at jeg er redd for min egen helse og jeg avskyr min nåværende kropp.

Jeg er 170 cm høy og veier 95 kilo. Mitt mål/ønske er å komme meg ned til 75 kilo. Jeg vil ha raske resultater, så det betyr at jeg må gå all in. Jeg tror dette kommer til å bli utrolig krevende og vanskelig.

Noen som har noe form for råd eller tips? Har har planer om å starte med 3 ganger i uken med HIIT på mølla. (da jeg har brukt denne metoden før og gått ned ganske raskt).

På forhånd,

Tusen takk for eventuelle inspill.

Vennlig hilsen
TotallyRandom

Utlogget StigR

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 117

Bra at du ønsker endring! Det viktigste er å være i aktivitet.

Ta ting litt gradvis, finn ut hva som passer til deg. Anbefaler å legge inn rene styrkeøkter i tillegg til kardio/intervaller eller HIIT som du skriver. Du kan f.eks. begynne med 2 kardio og 1 styrkeøkt, og neste uke bytter du til 2 styrke og 1 kardio. Det er 1 million måter å gjøre dette på. La det bli en vane så order det seg!

Kutt ut mat og drikke med unødvendige tomme kalorier, som brus, juice osv.

Lykke til.

Utlogget Cessna

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3

Hei!

Jeg var i samme situasjon som deg for 1,5 år siden. Så i forbindelse med at jeg fikk et illebefinnende på jobb, så bestemte jeg meg for å endre på ting. Jeg er også gamer, og har ganske sittestillende kontorjobb.

Jeg begynte med å gå meg en tur hver dag. Det er en løype nært her jeg bor på ca 6 kilometer. Jeg prøvde å jogge, men jeg kom meg ikke lengre enn 200 meter før jeg var helt utslitt. Jeg fant ut at hvis det kom til å gjøre så vondt, så kom jeg ikke til å fortsette. Så det ble en runde hver dag, og i helgene tok jeg ofte en liten topptur for å få opp pulsen.

Fra å spise mye fet og usunn mat så begynte jeg å wokke. Jeg wokket kylling og vanlig wokblanding fra frysedisken. På jobb endret jeg til å spise grovt knekkebrød.

Endringen kom markant og raskt. Nedgang fra 0,5 til 1,5kg i uken. I helgene koste jeg meg med det jeg spiste før, men i mindre mengder.

Jeg er 1,74 og ca 75 kg nå. Det viktigste er å finne en kombinasjon av trening og kosthold som man tror man kan fortsette med lenge. Det er derfor jeg ikke trener styrke (synes det er kjedelig) men heller tar meg joggeturer og gåturer ute. Fra å være en sittestillende gamer så er det slik nå at dagen nesten ikke føles komplett uten litt mosjon Smiley Lykke til!

Gå til:  

Speltlomper er i vinden som bare det.
For deg som er over 40 år bør du gjøre dette for å få fremgang.

Energiboost med morgentrening

Trening14.11.2019368

11 tips for deg som vil få treningen unnagjort på morgenen.
Ønsker du deg drømmeskuldrene? Dette er øvelsene som gir deg akkurat det.

Strak markløft

Trening12.11.2019140

Prøv denne for å isolere bakside lår og rumpe.